2 virusscanners

Status
Niet open voor verdere reacties.

secure78

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hallo,

Ik heb sinds 4 maanden een Fujitsu-Siemens pc.
Nu zat daar een preinstald norman virusscanner op.
Deze was slechts 3 maanden geldig.
Zelf had ik nog de nieuwe norton 2003 liggen.
De norman kreeg ik er niet af, en heb toen de norton
geinstalleerd.
Deze is bijna op het einde blijven hangen en wilde niet meer verder.
Dus de pc opnieuw gestart.
Nu start ie wel op maar als alles op het bureaublad staat kan je met de muis niets meer openen.
Doet gewoon niets meer dan.
Heb ook al geprobeerd om de 1 dag oude versie weer terug te zetten via systeem herstel maar dat wil ook niet.
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
Heb nu wel een nieuwe XP home erop staan, maar als je nu scrolt dan golft het beeld.
Wel gescand op virussen maar niets gevonden.
Het liefst had ik de oude werkende versie weer werkend omdat daar alles op staat.
(natuurlijk geen backup gemaakt)
jaja, stom van me om te denken dat ie voorlopig niet vast zou lopen.
Maar mijn vraag is dus, waarom loopt ie vast
en wat zou ik er nog aan kunnen doen om bijvoorbeeld die norton weer van die eerste versie af te krijgen?

een wanhopige Angelika

Heb je bij die PC een originele XP-CD gekregen, of was dat een Recovery-CD? En kan je Norton niet verwijderen via software?

Groetjes,
Bennie

Ik heb een orginele cd en in software staat er niets meer. Heb je misschien nog een idee?
Groetjes
Angelika

In software staat niets meer, maar Norton zit er nog wel op?

Kijk in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.

Groetjes,
Bennie

Heb je nog een antwoord op mijn vorige bericht?

Groetjes,
Bennie

Initialisatie is mislukt omdat het stuurprograma niet kan worden gemaakt : fout Netbt
ook fout w32time
deze fouten geeft het lokboek aan. Kan je hiermee iets?
Groetjes
Angelika

Die fouten hebben met je problemen weinig te maken. Zie je ook nog uitroeptekens in apparaatbeheer? Wat voor soort verbinding heb je? Kabel?

Doe ook eens het volgende. Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: <http://www.tomcoyote.org/hjt/>
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.

Groetjes,
Bennie

oke Bennie. Ik zal even kijken en het bestand downloaden. Het zal wel morgen worden want ik moet erg vroeg op en zet het dan morgen hier weer in het forum.
Bedankt voor je moeite en hopelijk tot morgen.
Groetjes
Angelika

Ik heb net je log gezien, maar die is brandschoon:thumb: Dat is prettig, want dat scheelt weer tien berichten:D

Ik keer nog even terug naar je problemen:

"Nu start ie wel op maar als alles op het bureaublad staat kan je met de muis niets meer openen".

Vraag: wat voor muis heb je? USB? Kan je wel met die muiscursor bewegen?

"Heb nu wel een nieuwe XP home erop staan, maar als je nu scrolt dan golft het beeld".

Kan je opnieuw de drivers installeren voor je videokaart? Kijk desnoods op de site van je videokaart (of op Fujitsu-Siemens) naar drivers.

Uit je log, maak ik op dat Norton (goed?) geïnstalleerd is. Maar die wil je eraf hebben? En dat gaat niet via het configuratiescherm\software?

Groetjes,
Bennie

ja dat is het probleem juist Bennie,

Deze log is van de nieuwe versie XP die ik erop gezet heb
maar op de vorige versie kan ik de muiscursor wel bewegen maar als ik iets aanklik dan gebeurt er verder niets meer.
En hangt het systeem.
Daarom kan ik op die versie waar norton niet helemaal op is geinstalleerd niets meer doen.
Maar kan proberen op deze versie de drivers nieuw te installeren.
misschien dat het golvend beeld dan verholpen is.

netwerk

Tevens heb /had ik een netwerk die op de oude versie wel werkte maar nu niet meer.
ik heb kabel en heb netwerk installeren uitgevoerd op beide pc's
maar de client pc wil niet op internet
als je hier ook een oplossing voor hebt, dan graag.

groetjes
Angelika

Re: netwerk

Geplaatst door secure78
Tevens heb /had ik een netwerk die op de oude versie wel werkte maar nu niet meer.
ik heb kabel en heb netwerk installeren uitgevoerd op beide pc's
maar de client pc wil niet op internet
als je hier ook een oplossing voor hebt, dan graag.

groetjes
Angelika

Oei... dat zou ik zo gauw niet weten. Ik denk dat je er wel goed aan doet om dit probleem in een nieuwe thread te posten, anders wordt het soep.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door secure78
ja dat is het probleem juist Bennie,

Deze log is van de nieuwe versie XP die ik erop gezet heb
maar op de vorige versie kan ik de muiscursor wel bewegen maar als ik iets aanklik dan gebeurt er verder niets meer.
En hangt het systeem.
Daarom kan ik op die versie waar norton niet helemaal op is geinstalleerd niets meer doen.
Maar kan proberen op deze versie de drivers nieuw te installeren.
misschien dat het golvend beeld dan verholpen is.

Ik heb het idee dat ik toch nog iets over het hoofd zie. Je hebt het over een vorige versie. En dan heb je het ook nog over een versie waarop Norton is geïnstalleerd. En dan heb je het ook over een versie om "de drivers opnieuw te installeren".:confused: Ik raak hier een beetje de draad kwijt...:8-0:

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan