Geen Updates te vinden voor Windows 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trotiel

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Wie o wie weet hoe het komt dat ik geen update krijg via internet.

Pc geformatteerd en windows 98SE er op, toen naar Windows Update, daar laten zoeken maar kan niets vinden.

Zelfde pc alles het zelfde gedaan maar dan ME geinstalleerd, en ook daar kan hij geen nieuwe updates vinden.

Met mijn eigen pc windows XP vind ik wel updates, en ook met mijn laptop vindt ik updates, al is het maar al die verschillende taal modules.

Post de URL van Windows-Update.

Groetjes,
Bennie

Bedankt Bennie maar dat is het probleem niet, alle instellingen in het register stonden goed.

Trotiel,

Heb je een firewall aanstaan wanneer je naar de Windows Update pagina surft?

Groeten,

Nee heb geen firewall aanstaan.

Zou er een verband bestaan tussen het probleem met messenger 6 Beta die geen kontact kan krijgen en het probleem van geen updates.

Wat ik ook doe heb nu al op verschillende manieren de computer schoongemaakt via fdisk alles verwijderd, alles opnieuw geformatteerd, W98se geinstalleerd, messenger 5 geinstal, werkt perfect, messenger 6 geinstal, krijgt geen verbinding, krijg de melding "Het aanmelden bij .NET Messenger Service is mislukt omdat de service tijdelijk niet berijkbaar is. Probeer het later opnieuw" als ik op help druk op te kijken wat de status is, staat daar dat alles normaal is.

Dit alles heb ik ook gedaan maar toen ME geinstalleerd.

Op beide opties heb ik wel de update geinstalleerd "internet Explorer 6 SP1 NL" vanaf een cd van PC-Active.

Wie weet nog wat.

Trotiel,

Ik kon niets over Messenger 6 vinden die dat doet als je windows update haalt.
Maar het kan best zijn dat je gelijk hebt en dat het inderdaad door messenger 6 komt.
Messenger 6 is helemaal nieuw dus, het kan zijn dat het nog niet bekend is en dat er later artikelen erover gaan komen. Vergeet niet dat het een Beta versie is en dat betekend dat jij op dit ogenblik een proefkonijn bent.
Is er nog andere software behalve messenger 6 die je op de pc zet voordat je windows updates haalt?
En 2e vraag is ook: als je messenger 6 in msconfig uitvinkt, kun je dan wel de windows updates halen?

Ik ben verder met het zoeken gegaan.

Heb de ethernetkaarten omgewisseld.

In de pc met XP deed de andere ethernetkaart het in eerste instantie wel, maar toen ik de pc opnieuw opstarten deed hij het ook niet meer.

Dus geen MSN 6, en dit was de originele dus geen beta, en ook de update van XP deed het niet, normaal gaat hij zoeken en zie je 33% 50 % enz. maar nu springt hij direct naar 100%.

Maar de pc met W98se bleef het niet doen.

Kaarten verwisseld en na 2x opstarten deed alles het weer normaal met de oude ethernetkaart.

Ga nu een nieuwe ethernet kaart kopen voor de PC met W98se.

Laat nog van me horen hoe dit uitpakt.

Ik weet niet of het aan de ethernetkaart ligt.
Laat het maar horen.

Ik zat ook te dit net te bedenken: heeft jouw internet provider ook een ingebouwde firewall of degelijke?

Gebruik je een proxy?
Zet die ook even uit en kijk dan hoe het is.

Nou het was dus niet de ethernetkaart, deze van sitecom met drivers voor alle besturings systemen op cd.

Op W98se had ik weer het zelfde probleem, geen MSN 6 en geen Update van Windows.

Heb toen een schone install vanaf CD gedaan van Windows XP pro, hd laten formatteren.

Alles doe het naar behoren, geen probleem met drivers, internet via router op kabel.

Bij Messenger aangemeld, werkte goed, kreeg meteen de melding er is een nieuwere versie deze deed het ook goed.

Maar toen ik messenger 6 binnen haalde en installeerde weer het zelfde kon geen verbinding maken, tevens als ik kijk bij windows update gaat deze van 0% meteen op 100% en geen updates beschikbaar.

Mijn mogelijkheden zijn nu toch wel op, denk zelf dat het nog aan het moederborb zou kunnen liggen.

Trotiel,

1. Zet je firewall uit en kijk dan of je probleem opgelost is. Zo ja, dan moet je je firewall ff anders configureren, of anders helemaal verwijderen en in de standaard instellingen houden (dit is natuurlijk indien er een firewall op zit).

2. Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

3. Als dit niet helpt, dan moet je dit doen: (Let op: doe dit alleen als je Windows 98/ME hebt) :

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer

4. Als dat niet helpt, start-instellingen-configuratiescherm-netwerk en verwijder alles wat daarin staat. Laat alleen client voor microsoft netwerken daain staan -ok -ok en restart de pc. Je krijgt dan een wizzard. Volg de wizzard en installeer je netwerkkaart weer opnieuw en restart de pc weer opnieuw.

5. Als dat niet helpt ga dan naar Start-uitvoeren- type regsvr32 urlmon.dll, en klik ok.

6. Leeg de temp map die in c:\windows zit.

Hopelijk is dat je probleem opgelost.

Bedankt voor je raad Saldos, maar heb echt alles geprobeerd maar niets helpt het probleem op te lossen.

Heb het zelfs geprobeerd via de telefoonlijn, en dan ook krijg ik het zelfde probleem.

Laat het nu even rusten, en ga er van de week weer eens aan werken ben het nu een beetje zat.

Ik laat nog van me horen.

Een ieder vast bedankt.

Graag gedaan en laat het maar horen als het opgelost is :)

ik ken dit probleem, dacht dat dat aan microsoft lag. maar na een week begon mijn systeem steeds slechter te lopen, heb toen opnieuw format c gedaan en opnieuw allees geinstalleerd. weer na win update en toen deed ie het wel.

weet niet wat het probleem is geweest, waarschijnlijk toch iets fout gegaan bij instaleren? systeem loopt weer als een nieuwe.

hoop dat je hier wat aan hebt.

gr. berry

Berryherry, zoals je kon lezen heb ik nu diversen keren format gedaan, diveren keren een andere OS geinstalleeerd, te weten Win98se, WinME en tot slot Win XP pro.
Heb op verzoek van Bennie de instellingen nagelopen in het register zoals vermeld bij microsoft troubleshoot, ook dat stond goed.

Trotiel,

Even een vraagje: wat voor verbinding heb je eigenlijk?
Heb je isdn, adsl, kabel of via de telefoon?

En tweede vraag is: heb je een statische verbinding (handmatig een ip adres verkrijgen) of een Dynamische verbinding (automatisch een ip adres verkrijgen).

Want als je statische verbinding hebt, dan kan het zijn dat je een verkeerde gegevens hebt ingevuld (DNS, Gateway, ip adres, subnet mask).
Maar het kan ook zijn dat je een verkeerd proxy hebt ingevuld.

Ben ik weer.

Probleem opgelost, zat toch in de TCP/IP adressen.
Dit probleem is vermoedelijk veroorzaakt door mijn router, daar ik vandaag zelf ook problemen kreeg om op het net te komen.
Nu ben ik weer zonder de router op internet en alles werkt normaal.
De pc waar het probleem opzat doe het nu ook weer normaal, nadat we hem opnieuw hadden aan gemeld bij chello.

Mijn router krijg ik niet meer geinstalleerd, denk dat hij het loodje heeft gelegd.

Maar een ieder bedankt voor zijn bijdrage aan dit probleem.

Mooi zo. Ik dacht het wel dat het had te maken met verkeerder gegevens zoals IP. In dit geval kwam het dan door de router.

Blij dat je probleem opgelost is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan