Ten einde raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

hallogeen

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Hallo,

Mijn computer begon heel raar te doen met alles wat te maken had met registratie.
Zoals bijvoorbeel mijn firewall was weg en eveneens mijn norton anitvirus.

Heb daarom besloten om een format c te doen.
Mijn belangrijkste files stonden immers op d en e.

Zelfs een simpele format c ging niet en heb het dan gedaan via een bootdisk van mijn partitionprogramma.

Na het opnieuw installeren van mijn XPpro en het ophalen van servicepacket 1 blijf ik problemen hebben met het installeren van zowat alle programmas.

Norton firewall installeert en desinstalleert.
Windows update ziet geen Productkey.
Mijn cdrwsoftware zegt dat het al op de schijf staat maar ik zie nergens iets.

Een vriend had aangeraden om Fdisk/mbr te doen,
maar het ms-dos schijnt ook een eigen willetje te hebben.

Kan iemand mij vertellen wat ik aan de hand heb en hoe ik dit kan oplossen aub?

't warm en mooi weer en je bent al zover in je pogingen dat troubleshooting wellicht geen zin meer heeft.

Pak een bootdisk van '98, start op met die disk, start FDISK en verwijder alle partities en maak 1 nieuwe partitie (FAT).

Maak desgewenst binnen de primaire partitie meer partities en formateer ze 1 voor 1 (FAT).

Stop de XP cd erin en kies aan het begin voor "opstarten vanaf disk", formateer naar behoefte NTFS of FAT.

Als je gegevens van de schijf verdwijnen of onleesbaar zijn, kan het ook aan je schijf liggen (fysiek). Voer schijfcontrole uit of zoek een diagnose programma op van de fabrikant van de schijf.

dit ken ik :D
ik had een tijdje geleden ook een virus, achteraf bekend geworden als <a href="http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.yaha.h@mm.html" target="_blank">deze</a>.
hij zorgde ervoor dat Norton AV en firewall niet meer wilden opstarten, ook niet wanneer je 't programma dubbelklikte...ik heb toen gedaan wat jij nu op het punt staat om te doen:
- fdisk, oude partities verwijderen en nieuwe aanmaken
- partities formatteren
- besturingssysteem er opnieuw overheen gooien...
en dat heeeeeele irritante meeltje zo snel mogelijk eruit :D
suc6 :thumb: :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan