geen audio cd's kunnen branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sarvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Probleem:

Mijn brander stopt na enkele seconden wanneer ik een audio cd wil branden, computer doet meteen weinig meer:

- Nero sluit niet af (wel op desktop, niet in taakbeheer)
- Cdbrander gaat niet meer open
- IE werkt niet meer
- Computer is niet meer normaal af te sluiten, er gebeurt gewoon niets, harde reset noodzakelijk

Met video en data cd's geen problemen.

gebruik:

nero 55.9.14

plextor 8/4/32T

winXP

geprobeerde oplossingen die niet werkten:

- eerst mp3 naar wave converteren

- eerst image maken, image maken is geen probleem, het branden wel

- comservice voor imapibeheer uitgeschakeld (interne brandsoftware XP)

- Virusscanner uitgeschakeld

Oplossing die wel werkte:

Win2000 installeren, maar die doet op videogebied niet wat ik wil, dus dat is ook geen optie.

Wie het weet mag het zeggen!!

Verwijderen en opnieuw installeren van je brander al geprobeerd? Nog bepaalde fouten in het logboek?

Groetjes,
Bennie

M'n brander verwijderen zal ik eens proberen, wat dat logboek betreft, er is helemaal geen foutmelding, de brander stopt en nero telt vrolijk door met z'n tijd, als of z'n neus bloed dus.
Ik zat er nog aan te denken dat windows denkt dat het bestand in gebruik is, maar na opnieuw opstarten de image nog eens proberen te branden werkte ook niet.

Ik zal eerst eens een simulatie prberen, misschien dat ik dan wijzer word...??

Het valt me wel op dat nero er erg lang over doet om te starten, als ik 'm open... misschien ergens een registerfout of zo...?

Nero (ook) opnieuw installeren?

Groetjes,
Bennie

Heb ik al eerder geprobeerd, want eerst had ik XP, met deze problemen. Toen heb ik tig keer nero vervangen, ook voor oudere versies, maar niets hielp. Later nam ik win2000, maar zoals je hierboven kon lezen is dat ook niet je-van-het, dus nu xp weer...

Probleem is dat ik ook niet weet waar de oorzaak ligt, want in 2000 was het goed, dus nero en de brander zijn okee, dus zou het aan winXP kunnen liggen, maar daar heb ik eerder geen problemen mee gehad.

Ik draai een nooit geupdate XP op ntfs, de brander zit alleen op een ide kanaal, wel als slave, maar dat mag niets uitmaken.

Het vreemde vind ik ook, dat het alleen met audio is, niet met data of video cd's... echt weer zo een sarvo-probleem :P

Ja, ja, het is een heel raar probleem. Op een ander IDE-controller aansluiten? Misschien heeft dat een heilzaame werking? Ik zou het ook niet zo 1-2-3 weten:confused:

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Sarvo
echt weer zo een sarvo-probleem :P[/B]

Geplaatst door Bennie
Ja, ja, het is een heel raar probleem.

Dus je noemt mij raar :evil: :p

Geplaatst door Bennie
Op een ander IDE-controller aansluiten? Misschien heeft dat een heilzaame werking? Ik zou het ook niet zo 1-2-3 weten:confused:

Groetjes,
Bennie [/B]

Bennie iets niet weten? :confused:

Ik zal morgen eens kijken hoe het op m'n ata100kaartje gaat, dan zet ik meteen de jumper op master...

slaap lekker!

En als je andere software gebruikt dan Nero? (Ja, je gaat dan aan alles denken hè:D).

Groetjes,
Bennie

Ik zal het eens met win on cd proberen, als die tenminste samen wil werken met nero, maar eerst proberen op een ander IDEkanaal te ploffen...

Nou, het verhaal gaat door...

De jumper van de brander op master gezet, nieuwste nero gedownload, nog steeds hetzelfde probleem...

win on cd geprobeerd en hij doet het wel... het ligt dus niet aan de brander, maar aan nero, wat ik erg dwaas vind, omdat deze het altijd gedaan heeft.

Dan is nu de uitdaging om nero zo gek te krijgen dattie wel audio gaan branden :D

Ik zal deze vraag op opgelost zetten en een andere vraag over nero openen, aangezien ik nu wel audio cd's kan bakken :thumb:

en het sleutelwoord in deze kwestie is toevallig ook niet.......................

ASPI ?

Nero heeft zelf aspidrivers ingebakken, dus je zou verwachten dat dat goed moet werken... maar ik zal eens externe aspidrivers installeren

thanks 4 the tip

aspi

de ene aspi kan de andere "bijten", zeker als je later een ander bakprogje hebt geinstalleerd.

Bijlagen

• aspi.jpg
    aspi.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan