Wat vinden jullie van dit systeem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi,

Ik heb eindelijk geld om een mooie kast+wat inhoud te kunnen kopen. Na lang nadenken over Intel of AMD heb ik voor AMD gekozen.
Budget=+-400 euro

Moederbord: ASUS A7n8x
Processor: AMD Athlon 2600 Boxed
Geheugen: 1x 256 MB corsair geheugen (2700/333 mhz)
Videokaart: Geforce 2 MX 400 64 mb
Ik weet het, het is een oude kaart, maar ik "neem" deze mee uit mn huidige systeem. Zal later geupgrade worden.

Harde schijf: Western Digital 80 GB 7200 rpm 8 mb cache

Zwarte AOPEN kast met 300 watt voeding.

Heeft iemand nog tips of op/aanmerkingen

DIt kost 411 euro

Op zich wel een mooi systeem, alleen ben denk ik dat je beter een lagere versie van je processor kunt pakken.
Of meer geheugen erin.

Je hebt een goede keus gemaakt om voor AMD te kiezen. Met jou budget zul je daar veel meer aan hebben.

Check als eerst wat voor soort 2600+ die processor is. Ze zijn er namelijk in meerdere uitvoeringen. Zorg dat je de uitvoering krijgt met een FSB van 333 MHz. Als het geheugen dan ook 333 MHz is (wat het nu dus is), zal de bandbreedte in MB's 1/4 hoger liggen dan waneer je een 266 FSB 2600+ versie hebt.

Ook het geheugen moet je veranderen. De Asus A7N8X heeft namelijk de functie dat het geheugen in dual channel kan draaien. Dan betekent simpel gezegd dat ze kunnen samenwerken wat altijd een positieve uitwerking heeft. Hiervoor heb je wel 2 bankjes geheugen nodig, dus ga voor 2x256 als je nog wat meer uit wilt geven. Of gewoon voor 2x128.

Voor de rest is het een prima keuze.

Neem een 2400+ ipv een 2600+ en koop er een reepje van 256 MB bij, kost geen drol.

Bedankt voor jullie fijne en goede reacties.
Na dit gelezen te hebben zal ik dan toch maar 2x 256 MB bestellen ivm met het dual channel zoals Masera aangaf.

Steve waarom is de 2400+ beter dan de 2600+ ?

Is die koeler of zo?

Een vriend van mij heeft ditzelfde mobo en processor sinds 2 dagen en de processor is idle 50 graden en stressed 65 graden (hij heeft ook 2 case fans)

Ik zie er nu wel een beetje tegenop eigenlijk :s

Hij is niet beter, maar met het prijsverschil kan je nog een twee reepje geheugen kopen - dat zal veel meer uitmaken dan die 200+ extra rating.

Dat is een goed standpunt idd, 200+ verschil maar meer geheugen, dat is wel beter.

Alleen die boxed cooler is volgens mij niet zo goed.
Die vriend van me heeft hem goed bevestigd en 65 graden stressed is toch een beetje aan de hoge kant.
Ik ga me dan maar wel even orienteren op een goede cooler van +- 30 euro ;)

Want die boxed cooler is volgens mij niet zo goed zoals de boxed van Intel is he.

Niet zozeer méér, maar wel snéller geheugen - in theorie de dubbele bandbreedte.

Ik denk dat die vriend van je geen / te weinig / te veel koelpasta heeft gebruikt, of hij heeft een slechte airflow. De boxed AMD-cooler is helemaal niet slecht.

Hoi Steve,

Hij heeft geen koelpasta gebruikt of hele goedkope iig die bijgeleverd werd bij de standaard boxed cooler.

Hij hat het wel over een stikker die die eraf moest halen, dus het was een geleidende stikker zeg maar.

Dat zal dus idd het probleem zijn.

Ik kan wel computers assembleren, maar heb totaal geen ervaring met het plaatsen van een cooler mbv koelpasta.

Maar ik koop wel een tray processor en dan een coolermaster cooler erbij icm artic silver 3 en 2x case fan in het systeem. Ik heb namelijk totaal geen zin in weer hitte problemen.

Behalve een Aero7, zou ik geen Coolermaster kopen. Eerder een Zalman of een goedkopere Spire.

Aan die koelpasta is er eigenlijk weinig; je wrijft ongeveer een rijstkorreltje koelpasta over de core van je CPU uit. Vervolgens plaats je de heatsink en klaar.

Bedankt voor je reactie, dat uitwrijven kan ik dat gewoon met mn wijsvinger doen of moet dat met een doekje oid gebeuren of zo (ik weet niet of een core teer is namelijk)

Dan is de oplossing voor je vriend simpel: even wat Arctic Silver kopen/lenen, de oude eraf, de AS erop en klaar.

De core is niet echt teer (je kan er iig met je vinger op wrijven, die kracht is maar een fractie van de kracht die de heatsink op de core uitoefent). Je vinger is echter wel redelijk vuil (stof enzo). Je neemt dus best even een handschoen zoals je die kunt vinden aan benzinepompen, of gewoon een stukje doorzichtige plasticfolie.

Edit: je hebt je reactie ingekort waardoor een deel van de mijne op niets terugslaat :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan