spel op diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

c3826926

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2000
Hallo;

Ik gebruik windows me op mijn laptop en als ik een diskette met een spelletje erop speel dan krijg ik na verloop van tijd de melding,,, er zijn geen beschikbare stackpagina's.....u moet mogelijk de instelling insps in systeem INI verhogen om stackfouten te voorkomen.

Er zijn momenteel 7 sp's toegewezen.
Druk op een toets om door te gaan.

Wie weet wat hier aan de hand is.

Alvast dank.....................Paul

Maybe......................

Als een bepaald onderdeel van de hardware een taak heeft afgerond, stelt het DOS daarvan op de hoogte. Een "interrupt" wordt dat in jargon genoemd. Elke keer als DOS een interrupt ontvangt, stopt DOS even met zijn eigen werk. Om te kunnen onthouden met welke taak het zelf bezig was, plaatst DOS de informatie over die taak in een zogenoemde "stack". Als DOS dan even later weer met zijn werk verder wil doorgaan, haalt het de benodigde informatie van de stack weg. Via het Stack-commando kun je DOS instrueren om het aantal stacks te verhogen of te verlagen en om de ruimte voor een stack aan te passen. Onderstaande instelling is normaal gesproken toereikend:

stacks = 8,512

Als je wat meer werkgeheugen wilt overhouden, kun je proberen om onderstaande opdracht in Config.sys te plaatsen:

stacks = 0,0

Als je regelmatig geconfronteerd wordt met foutmeldingen over de stack, dan kun je beter de stacks weer op 8,512 instellen. Ter geruststelling: statistisch gezien is de kans op ernstige problemen gelijk aan de kans dat je in je badkuip verdrinkt.

Lost het op 0,0 zetten niets op ? Probeer ook eens het aantal stacks te verhogen in de Config.sys.

Onthoud wel even hoe je stack waarde was voordat je 'm in de config.sys ging aanpassen. Zet desnoods even het woord REM voor de huidige stackwaarde en voeg een nieuwe regel Stack toe aan de Config.sys

hoi

Ja inderdaad en ik ga nu het een en ander proberen.

Sorry dat ik mijn vraag eigenlijk 2x stelde maar 2 weten meer dan 1

Groejes...Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan