Windows Xp opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardovw

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Hallo mensen,

Ik heb een probleem, mijn pc blijft steeds opnieuw opstarten. Dus nu wil ik vanaf de cd-rom windows opnieuw installeren maar hij geeft aan dat mogelijk de map mijn documenten mogelijk verwijderd wordt. Weet misschien iemand of dat daadwerkelijk ook zo is????

Want ik kan mijn bestanden niet missen.

Alvast bedankt

Ja, dat is echt mogelijk, die waarschuwing komt niet voor niets. Kun je die bestanden niet ergens anders opslaan? Op een CD of zo?

Het probleem is juist dat hij niet opstart.... na het bootscreen start hij steeds weer opnieuw op. Vandaar..... ik weet niet hoe ik alleen de opstart bestanden van windows moet installeren of reparen. Weet iemand dit??? Ik kom dus niet daadwerkelijk in windows.

Help?

Je kan de aut. opnieuw opstarten uitvinken. Misschien zie je dan de foutmelding.
Ga naar Configuratiescherm/Systeem/Geavanceerd/Opstart en herstel instellingen/vink dan uit "de computer automatisch opnieuw opstarten".

Dat is het nu juist.... ik kom niet in windows dus ook niet in het configuratiescherm..... snap je? Hij komt niet eens tot het inlog scherm.... wan dan start hij alweer onieuw op!!???

Heb je maar 1 partitie? De volgende keer een 2e nemen voor je documenten, je e-mails enz.

Met F8 naar de Recovery-console?
En een Repair doen.

Als niets meer lukt je harde schijf er uithalen en op een andere pc de documenten eraf halen.

En als je het in de veilige modus probeert? Kom je dan wel in Windows?

nee, hij blijft opnieuw opstarten. Veilige modus werkt ook niet.....

nee dat werkt ook niet..
hij blijft opnieuw opstarten...
is er nog een andere manier?

Ik heb daar ook gezegd dat je je schijf als slave aan deze pc kan hangen. Dan start hij van deze pc op en kun je je documenten redden. Je kunt dan ook vanuit deze pc die schijf formatteren.

Geplaatst door Tanja1968
Ik heb daar ook gezegd dat je je schijf als slave aan deze pc kan hangen. Dan start hij van deze pc op en kun je je documenten redden. Je kunt dan ook vanuit deze pc die schijf formatteren.

Tanja, je schijf als slave aan deze pc hangen...
Wat is 'deze pc'?

Waarvandaan hij nu zit te tikken. Dat is duidelijk niet de pc die niet wil opstarten.

Ik zou de harde schijf als slave in een andere pc zetten, de bestanden die je wilt bewaren kopieren naar die andere pc.
Daarna alles van je eerste pc verwijderen, xp opnieuw installeren en daarna de bestanden terugzetten.

Maak meteen 2 partities zodat je wat je wilt bewaren allemaal op de 2e partitie zet

Alles is opgelost, ik heb gewoon windows op de D geïnsalleerd en toen het belangrijkste nog even gebrand en vervolgens heb ik alles geformateerd. In het vervolg pak ik het wel beter aan. Bedankt allemaal voor het meedenken!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan