Spel hosten achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanos

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Hey,
ik heb een Edimax BR-6104 router met kabelinternet, de router staat meteen aangesloten op het kabelmodem. Ik wil graag spellen spelen over het internet. Als ik een spel join dat iemand anders host, lukt dat gewoon. Maar als ik zelf een spel wil hosten, kunnen anderen mijn spel niet vinden, dus al helemaal niet erin komen (wat op zich begrijpelijk is omdat ik achter een router zit.) Maar is het toch op een bepaalde manier mogelijk om mijn computer succesvol een spel te laten hosten? Bij de instellingen (hhtp://192.168.2.1) kan je dingen instellen voor Adress Mapping en Virtual Server enz. Alvast bedankt,

Daanos

Laatst bewerkt:
Hey,
Waar kan ik dat dmz zone vinden? Kan het nergens vinden bij de instellingen op http://192.168.2.1

En als ik port mapping wil gebruiken, dan moet ik invullen welk ip ik heb achter de router, en ik moet een ip invullen waarin het ip achter de router dus moet 'veranderen' (zo heb ik het in ieder geval begrepen) welk ip moet ik bij dit laatste dan invullen? Mag ik deze zelf kiezen of moet dit het ip zijn dat mijn isp aan mij geeft?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door daanos
Hey,
Waar kan ik dat dmz zone vinden? Kan het nergens vinden bij de instellingen op http://192.168.2.1
ow, fijn, ik heb dezelfde router als jij en nou heb ik net jouw link aangeklikt en nou kan ik mijn eigen router niet meer bereiken...

Maar goed, om DMZ in te stellen moet je eerst de firewall aanzetten en het is duidelijk dat die nog niet aanstaat. Ik kan je garanderen dat ook een online-spel joinen onmogelijk wordt als je de firewall inschakelt...

Hoe heb je trouwens de firewall op de pc geregeld? Gebruik je die van windows of heb je een andere firewall

Ik heb volgens mij helemaal geen firewall aan

Maar meelman als jij dezelfde router heb kan jij dan misschien even per venster in de router setup vertellen wat ik in moet vullen? (natuurlijk weet je geen nummers maar ik bedoel waar moet ik wat invullen)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door daanos
Ik heb volgens mij helemaal geen firewall aan
dom dom... :)

start --> instellingen ---> netwerkverbindingen ---> lan-verbinding.

tabblad geavanceerd en kijk eens of er een vinkje staat...

Zet dat vinkje _uit_

Ga dan naar http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp en download daar de gratis firewall. Hij zal na het installeren bij alle programma's vragen of zij verbinding mogen maken met het netwerk en verbinding met internet. Alles wat je vertrouwt kun je gewoon toestemming geven...

ik heb wel zonealarm erop

maar als ik een firewall aanzet wordt het toch alleen maar moeilijker om een spel te joinen/hosten?

Geplaatst door daanos
ik heb wel zonealarm erop
dat lijkt me een firewall... :D

Ik neem aan dat je alle spellen toestemming gegeven hebt om als server te fungeren?

ja dat heb ik gedaan maar ik wil gewoon weten hoe iemand een spel van mij kan joinen die ik host vanachter mijn router

moet die dan gewoon het ipadres invullen dat ik krijg van mijn isp? ik dacht namelijk dat het niet zo simpel lag...

Geplaatst door daanos
maar ik wil gewoon weten hoe iemand een spel van mij kan joinen die ik host vanachter mijn router
dát weet ik niet...

Ik ben ook al een paar weken bezig om het voor elkaar te krijgen, maar het wil nog niet echt lukken....

Hm ok thnx anyway.

Er moet volgens mij wel een manier zijn...

Heeft iemand anders misschien nog ideeen?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door daanos
Hey,

En als ik port mapping wil gebruiken, dan moet ik invullen welk ip ik heb achter de router, en ik moet een ip invullen waarin het ip achter de router dus moet 'veranderen' (zo heb ik het in ieder geval begrepen) welk ip moet ik bij dit laatste dan invullen? Mag ik deze zelf kiezen of moet dit het ip zijn dat mijn isp aan mij geeft?
Helaas heb ik zelf een andere router maar je zou de
user manual ff kunnen doorkijken
zie http://www.edimax.com.tw/download/manual/BR-6104_M.pdf
Site op
http://www.edimax.com.tw/

Ik heb de handleiding hier naast me liggen, kan ik ook niet veel duidelijks in vinden...

Ok ik heb de instellingen voor de DMZ host aangezet, ga het nog uitproberen.

Geplaatst door daanos
Ok ik heb de instellingen voor de DMZ host aangezet, ga het nog uitproberen.
heb je dan de firewall aan staan? zo nee, waar heb je dit precies ingesteld?

probeer dat met portmapping maar een keer. (ik wil het zelf ook wel proberen, maar ik heb zoals ik al zei geen administrator recht meer over mijn modem omdat om de één of andere reden mijn internal IP adress is veranderd :eek:

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een Draytek router, nu ben ik eens uitgebreid de handleiding gaan lezen en er staat inderdaad dat het mgelijk moet zijn om via dmz host en nat een gameserver te draaien, moet ik alleen de poortnummers en welk protocol weten waarmee enemy territory werkt, zo niet ga ik effe testen met Ut2003. Iemand die wil kijken of die kan inloggen met een van de twee bovengenoemde games is welkom, mail mij dan even, alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je moet inderdaad je router firewall aanzetten om DMZ host te kunnen inschakelen (tenminste bij de BR-6104) als je de firewall op enabled zet krijg je daar een paar opties, waaronder DMZ host. Moet het wel zelf nog testen...

Meelman ff by the way heb of had jij met deze router (br 6104) ook het probleem dat 1 of meerdere computer op het lan voor 2 seconden af en toe de verbinding verliezen?

Geplaatst door daanos
Meelman ff by the way heb of had jij met deze router (br 6104) ook het probleem dat 1 of meerdere computer op het lan voor 2 seconden af en toe de verbinding verliezen?
ja.

eerlijk gezegd wil ik die firewall liever niet inschakelen...

nee ik ook niet, dan krijg je die disconnections meer maar als het de enige manier is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan