rinkeldekinkel in me pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micky_22

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Goedemorgen,

Heb een gek probleem,
heb nu ongeveer 2 jaar een nieuwe Compaq Presario met een Adsl verbinding(mx stream) heb NOOOIT problemen met me pc gehad...ja dat het geheugen weleens vol zat meer niet. Geen gekke dingen, ik heb ook altijd goed I-net gehad nooit problemen.
Tot gisteravond hoorde ik een soort van geklepper in me pc zoooo raaar, maar me pc werkte gewoon door kon gewoon muziek luisteren en msn-nen. Maar het gekke is dat ie af en toe 1 sec vast liep tijdens het gekletter.Hard getik.
Ik heb ook geen melding of foutmelding in me beeld gezien.
ook vanmorgen was er een probleem met mijn modem, ik kon geen verbinding maken met ADSL. Nou denk ik dat gewoon de server(planet ofzo) eruit lag dat ik niet kon inbellen dat gebeurd eens in de zoveel tijd weleens dus wil dit niet meteen in verband brengen met het gekletter van me pc.
Heb de PC meerdere malen uit en aan gedaan maar dan ineens klettert die weer. Misschien klinkt het als een gek probleem, misschien zit er iets los wat ik vast moet draaien.
Wie weet de oplossing?

Liefs Dafna/Micky

Kan je het gekletter iets nader omschrijven? Doe anders eens je PC open en kijk of er toevallig geen kabel tegen een draaiende ventilator stoot.

Dat gekletter kan ook je harde schijf zijn, en over het algemeen voorspelt dat weinig goeds...

Geplaatst door Steve
Kan je het gekletter iets nader omschrijven? Doe anders eens je PC open en kijk of er toevallig geen kabel tegen een draaiende ventilator stoot.

Dat gekletter kan ook je harde schijf zijn, en over het algemeen voorspelt dat weinig goeds...

Ok als ik mijn pc uitzet hey dan hoor je een soort tik van de powerknop als het ware dan is de pc uit dat hoor je altijd. Maaaar nu hoor ik die tik/klap heel de tijd alsof die blijft hangen zooooo VAAAG

Hmm, het vermoeden dat het de harde schijf is wordt daarmee versterkt... Ik stel voor, open eens de behuizing van je PC en leg je oor eens naast de harde schijf als je het getik weer hoort :)

Geplaatst door Steve
Hmm, het vermoeden dat het de harde schijf is wordt daarmee versterkt... Ik stel voor, open eens de behuizing van je PC en leg je oor eens naast de harde schijf als je het getik weer hoort :)

Uhmmmm ik ben een meisje hahahahah en zo technisch ben ik niet althans meer dat ik het niet durf...maar is het zo dat ik gewoon de achterkant open kan schroeven...
hoorde net btw dat het aan me voeding kan liggen die stuk is :-(

Het kan verschillende oorzaken hebben, maar de harde schijf ligt in dit geval het meest voor de hand :)

En het openschroeven van de zijkant stelt echt weinig voor... Twee schroeven loshalen en de zijkant eraf schuiven.

Geplaatst door Steve
Het kan verschillende oorzaken hebben, maar de harde schijf ligt in dit geval het meest voor de hand :)

En het openschroeven van de zijkant stelt echt weinig voor... Twee schroeven loshalen en de zijkant eraf schuiven.

ok zal vanavond eens luisteren aan mijn harde schijf :-(

Geplaatst door masterprut
???Hoort dit niet bij dit ?
Yep, maar die is gesloten, dus gaan we hier verder.;)

@ Micky_22, luister ook even naar de voeding zelf of daar geen vreemd geluid uitkomt.

harde schijf of voeding

Het kan inderdaad van alles zijn, het klinkt als een hd probleem maar reken inderdaad de voeding niet uit, of wel gewoon een van de ventilators die in je pc verstopt zitten, als er een gammel is dan kan dat heel veel herrie maken, dus moeite met gaand raaien en of stoppen, alsof je een speelkaart tussen je spaken van je fiets stopt.

Maak open en luister heel goed, mischien zegt de pc wel waar het probleem zit, trouwens ook meisjes kunnen heel veel verstadn hebben, gewoon durven en leren.....
Er gebeurdt niks.....

groetjes jjw

Re: harde schijf of voeding

Geplaatst door jjw
Het kan inderdaad van alles zijn, het klinkt als een hd probleem maar reken inderdaad de voeding niet uit, of wel gewoon een van de ventilators die in je pc verstopt zitten, als er een gammel is dan kan dat heel veel herrie maken, dus moeite met gaand raaien en of stoppen, alsof je een speelkaart tussen je spaken van je fiets stopt.

Maak open en luister heel goed, mischien zegt de pc wel waar het probleem zit, trouwens ook meisjes kunnen heel veel verstadn hebben, gewoon durven en leren.....
Er gebeurdt niks.....

groetjes jjw

heb gevoeld was duidelijk de HD zie topic:ik heb een harddisk nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan