Schrikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarod

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Ik heb mijn moederboard vervangen voor een nieuw asus board met een amd 2200. Ik krijg nu regelmatig een blauw scherm (jawel) met de mededeling BAD_POOL_CALLERS en een hele hoop data wat ik niet kan lezen omdat het te snel gat. Windows wordt opnieuw opgestart en er volgt chckdsk. Ik gebruik overigens Win XP. Het geheel stelt me niet echt gerust temeer omdat ik met mijn vorig moederboard totaal geen enkel probleem ondervond en windows dus heel stabiel opereerde. Wie kan mij verder op weg helpen ??

Groet, Jarod

Heb je Windows wel opnieuw geinstaleerd toen je het nieuwe moederbord kreeg?

Ja, ik heb windows opnieuw geinstalleerd, dus geen image o.i.d. teruggezet.

Ik heb deze error ook gehad.
Er was toen gelukkig hardwarematig niets aan de hand.
Maar je weet maar nooit.
Kijk eens in het systeemlogboek van XP of je daar vreemde meldingen ziet.

Heb je de nieuwste drivers voor je hardware?
Geluidskaart, Videokaart, Muis e.d

KReeg je de error toevallig bij het configureren van Norton ?

Ik kom hier wel iets verder mee Pasja. Ik vraag mij alleen af hoe ik er achter kom welke driver de storing veroorzaakt. De dump op het blauwe scherm gaat zo snel dat ik niet achter kan komen welke waarden er aangegeven worden. Via een logboek in systeembeheer kan ik kijken naar een file welke minidump heet, maar deze is met geen enkele toepassing te openen. (dmp extensie)

Bij voorbaat dank voor je uitleg.

Jarod

En als je de cd erin zet van xp en kiest voor herstellen.
Misschien werkt dat.

ik gok op je videokaart, zit 'ie goed in het slot gedrukt ?

De-installeer en installeer 'm eens opnieuw.

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot

Bron: http://www.j-p-it.nl

Ik heb videokaart opnieuw geinstalleerd, nieuwste drivers van ethernetkaart geinstalleerd; ik ga nu gewoon weer draaien. Wanneer het onverhoopt weer fout gaat dan horen jullie wel weer van me.

Dank voor jullie suggesties tot nu toe.

Jarod

Hier ben ik weer. Wederom een crash gehad. Maar nu de tekst op het scherm kunnen lezen na de fout. Alles wijst naar de videokaart. De tekst adviseert zelfs om zonodig te videoadapter te vervangen. Verder wordt het bestand win32k.sys genoemd en een aantal geheugenadressen. Mijn videokaart is een Riva TNT2, met de laatste drivers. Kan het zijn dat Riva en Asus elkaar niet verdragen ?? Graag uw hulp.

Jarod

videokaart

Ik denk dat je beter niet de laatste drivers moet nemen.
Probeer een oudere versie 30.81 geloof ik is een goede

Verplaatst, zodat er weer in gereageerd kan worden.

@Pasja: Helaas ben ik niet technisch genoeg om iets te doen met het debugging programma. Nu kreeg ik de volgende codes op het blauwe scherm:
stop:0x00000008E (0X0000005, 0XBF8C9036, 0XGD2BF52C,0X0000000)

win32k.sys adress BF8C9036 vase at BF800000 datestamp 3D6DE5E5. (typefouten voorbehouden)

Inmiddel is het moederboard al een keer vervangen, mijn cd rom vervangen door en dvd lezer, al 3 videokaarten versleten (Riva, Radeon en nu een Asus). Mijn oude celeron moederboardje deed het nog zo gek niet nu ik het met dit vergelijk. Het is gewoon bagger. Veel geld geinvesteerd en qua betrouwbaarheid 10 stappen terug. Wat ik ook doe er blijven blauwe schermen komen. Overigens is het wel zo dat ik veel problemen had met het installeren van Norton Internet Security, maar het lijkt nu gewoon te draaien. Ik heb zoveel mogelijk de nieuste drivers geinstalleerd, met name van de tv en video applicaties. Ik ga nu naar m'n werk, ik hoop wat reacties te krijgen.

Groet, Jarod

Moederboard: Asus A7V8X-X met AMD 2200
Videokaart: Asus V9520 Magic
Netwerkkaart: Realtek 8139
TV Kaart: Pinnacle PCTV
Dvd speler: LG
CD RW: Lite-On
Modem: IntelV90

Ik heb eens even gekeken en het is zo dat je met elk nieuw moederbord de jumper van de CMOS voor een paar tellen eraf moet halen en er dan weer op moet zetten en vervolgens de default instellingen in de bios moet gebruiken en vandaar moet je het weer opnieuw gaan instellen.

Heb je ook al eens een ander geheugen module geprobeerd of het geheugen in een ander bank te zetten.

Begin met alleen de videokaart en zet er dan steeds een nieuwe bij .

Jarod,

Kan je het een keer met een andere windows proberen

W98 of W2000.

Hier ben ik benieuwd naar of het probleem alleen met xp heeft te maken.

groet speedtouch

Ik heb op diverse andere boards gekeken. Gelukkig sta ik niet alleen met deze problemen met xp. Ik las een suggestie (welke ik ook uitgevoerd heb), om in het BIOS de frequentie van het interne geheugen naar beneden aan te passen. Zo gezegd zo gedaan. Ik draai nu al vanaf 17:30 zonder een enkele crash. Ik begin al een stuk optimistischer te worden. Komt iemand deze suggestie bekend voor ?? Zou echt te gek zijn als dit zo opgelost is.

Jarod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan