Traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.hijma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Zoals jullie hier kunnen lezen, heb ik laatst een nieuwe HD en een DVD +/-RW gekocht.
En nu eindelijk het ene probleem is opgelost verschijnt er (zoals dat bij mij bijna een traditie is) weer een nieuw probleem.

m'n nieuwe schijf wordt soms heel vreemd herkend in het BIOS, de ene keer herkent het BIOS 'm als een schijf van 40 GB (in't echt 80GB) en de andere keer als één van wel 280 GB.
en het laatste gedeelte van de schijfnaam (maxtor...80..) veranderd in allemaal uitroeptekens, hij start verder wel gewoon op.

maar dat is niet het belangrijkste; na het opstarten wilde ik een paar mappen van de ene naar de andere partitie verplaatsen, en om de haverklap viel m'n beeld steeds een paar seconden uit, wat uiteindelijk resulteerde in een blauw scherm.

opnieuw opstarten en het dan opnieuw proberen wil ook niet, want dan krijg ik weer hetzelfde verhaal (ik heb nu in een halfuur tijd al 9 blauwe schermen gehad)
en het opstarten van windows (het gedeelte na het inloggen duurt ook eeuwen, en dat ging anders altijd veeeel sneller), m'n wisselbestand is nu 960 - 1920.

is m'n processor gewoon te licht (800Mhz.)
of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Heb je er aan gedacht om je nieuwe schijf met fdisk gewoon weer een partitie te maken, dan formateren en dan met PM hem verdelen, omdat fdisk toch wel geregeld moeite heeft met schijven van 80 gig, gisteren heb ik er een van samsung in drieën verdeeld ging zonder problemen, maar Maxtor van vorige week ging dus niet, heb ik gedaan zoals hier boven beschreven en dat ging toen prima.

Succes

Ik moet er namelijk ook een paar filmpjes mee gaan bewerken, maar als'ie zo traag is hoef ik daar niet eens aan te beginnen.

Nou ik ben met PowerMax uitgebreidt aan het testen geweest, maar hij vind nix, en m'n pc wordt er ook niet beter op.
ik heb nu bijna elke 10 minuten wel een keer dat de monitor 1 á 2 sec. uitvalt.

???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan