Muziekfragmenten maken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
167
Hoi allemaal,

Ik heb op mijn site een aantal liedteksten staan. Ik zou daar graag ook een muziekfragment bij willen zetten. Dus niet het hele liedje maar alleen een fragment. Bestaat er ook een programma waarmee ik een stukje uit het liedje kan knippen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik zou wel het hele liedje op m'n site kunnen zetten maar volgens mij is dat illegaal. Bovendien kost het heel veel ruimte en wordt mijn site er alleen maar traag van!!

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen!!

Groetjes Milou

Ps; ik heb ook nog een ander vraagje; welk programma kan ik het beste gebruiken om een mp3-file om te zetten in een midi-file??
 
Verplaatst van Forums >> Internet Homepage
 
Ik heb sinds een maand het programma Goldwave daarvoor en daar lukt het perfect mee.

Op mijn site kun je horen hoe ik bepaalde gedeeltes heb geknipt
 
Hoi,

Ik weet het, het is echt superdom maar ik heb op je sites gekeken en kan echt niks vinden over dat programma waar jij het over had en hoe ik het moet gebruiken. Zou je me een exacte link willen sturen?

Groetjes Milou
 
In de bijlage heb ik een printscreen gemaakt van het programma goldwave



Op mijn site is ook niks te vinden van het programma, alleen heb ik er enkele stukjes muziek op gezet die ik heb geknipt, sorry dat ik niet duidelijk was :)
 

Bijlagen

  • goldwave.jpg
    goldwave.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 147
Geheel gratis is het programma dB Power AMP music converter. Met dat programma kun je bijv. een MP3 file omzetten naar een wave file en dan kun je met je geluidsrecorder van Windows knippen.
Daarna kun je het geknipte stukje muziek omzetten naar een ander formaat.

S6
 
Ik heb dat programma gedownload en het werkt prima!! Aleen is mijn wave bestand groter dan mijn mp3-bestand. Hoe kan dit?? Ik wil graag dat ie juist kleiner wordt!! Wie kan mij helpen?

Groetjes Milou
 
Hoi Milou,

Wave files zijn altijd groter dan MP3, je zet een MP3 alleen naar een Wave file om te kunnen knippen. Als je het gewenste stukje muziek hebt, kun je het weer omzetten naar bijv. een MP3 of een Windows Media File (WMA). Die MP3 of WMA gebruik je voor je site en niet de Wave.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan