beeld bibbert......

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
een vriend van mij heeft sinds woensdag een nieuwe pc (packard bell - intel p4 2.4Ghz - 512MB - Geforce4 MX400).

als zijn pc opstart dan bibbert het beeld, wanneer explorer is opgestart is dit ook nog maar minder merkbaar(alleen als je er echt op let) en alleen vanonder op het scherm...
zelf werk ik constant met pc's maar dit heb k nog niet voorgehad.
het rare is dat ik het beeldscherm op 800x600 heb gezet en op 100Hz --> alleen dan is t zo goed als weg t bibberen maar nog niet volledig.
terwijl dat je normaal toch maar 75Hz nodig hebt......

wat kan t probleem zijn?

(heb al geprobeert laatste drivers van nvidia te installere maar nog steeds hetzelfde, mss iets met beeldscherm?)

Is de PC en beeldscherm aangesloten op een geaard stopcontact?

Is het een flatscreen of een gewone?

Voordat Windows is geladen staan de Hertz instellingen meestal nog niet goed (zo'n 65 geloof ik). Pas als Windows is geladen komen de instellingen boven "drijven". Sowieso moet je hem altijd op het hoogst mogelijk Hertz aantal zetten :).

En is het stopcontact ge-aard?

natuurlijk is mijn stopcontact geaard, lijkt me logish....
maar t scherm knippert niet gewoon t bibbert echt, t beweegt een ook terwijl het knippert.

maar op mijn pc knippert het ook niet als het opstart en ik heb 75Hz en dezelfde 3d-kaart

en het is geen flatscreen, een gewone monitor

Sluit hem eens aan op een niet geaard stopcontact.

Als ik namelijk m'n pc en beeldscherm op een geaard stopcontact zet gaat m'n beeld trillen.

Staan er geen apparaten in de buurt die storen op de monitor? Als het geen omgevingsfactoren zijn zou ik heen snel teruggaan.

Resolutie hoger zetten. Ik denk dat ie nog op zijn standaard-waardes staat. Vaak krijg je de pc zo standaard afgeleverd, dat je beter de boel zelf opnieuw kan installeren.

Laatst bewerkt:
Kijk eens of er een adapter naast of achter de monitor ligt , als dit zo is zorg dan dat deze min. 30 cm van de monitor af ligt.

Groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan