M$ "verplicht" mensen over te stappen naar MSN 6.0, Trilian eruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Internetters bedolven onder MSN-mailtjes
Dinsdag, 19 augustus 2003 - Gebruikers van Trillian en oude versies van de MSN Messenger krijgen grote aantallen mailtjes van MSN. Zij worden gemaand MSN 6 te installeren.

Dat blijkt uit e-mails die WebWereld dinsdag van lezers heeft ontvangen. Veel mensen ontvangen het mailtje meer dan één keer. Meer dan tien mailtjes is geen uitzondering. Bij Tweakers.net zijn zelfs mensen die zeggen meer dan vijftig e-mailberichten te hebben ontvangen.

In het bericht staat dat gebruikers van oude versies van MSN Messenger of Windows Messenger een beveiligingsupdate moeten uitvoeren. Mensen die geen geüpdate versie MSN Messenger hebben, zullen geen gebruik meer kunnen maken van de dienst, zo waarschuwt MSN in het e-mailbericht.

Volgens een bericht op het Microsoft Monitor Weblog zullen gebruikers van oude versies van MSN Messenger en Windows Messenger na 15 oktober niet langer in staat zijn om toegang te krijgen tot de .NET Messenger dienst van Microsoft.

Ook andere programma's die gebruikmaken van de .NET Messenger dienst zullen worden afgesloten. Onder meer Trillian zou daardoor getroffen worden.

MSN was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: webwereld.nl

M$ hoeft mijn e-mail niet te weten dus e-mailtjes van M$ ontvang ik niet. :D Goed dat je me er op wijst kan ik alvast gaa uitkijken naar een nieuwe messenger :D. Die paar mensen in mijn ljst die alleen msn hebben hebben dan pech de rest moet me maar sprekken via ICQ.

Vuile (%^%*%^ &(%^ zijn dat ook bij M$ jah iemand anders maakt iets betters dan hun en en inplaats van hun software te verbeteren gaan ze die mensen dwarsliggen :( Zelfde is al vaak zat gebeurd bij Opera. DIe ^(^&%^%%$$#$%^#$ van microsoft hoeven er niet op te rekenen dat ik een legale windhoos vrsie op mijn volende pc heb. Als daar een OEm cd bijzit gaat die rechtstreeks terug naar m$ en eis ik mijn geld terug.

NU hebben die &*%&%&(%&& MSoften het echt vern**kt

15 keer is misschien wat overdreven, maar ze proberen gewoon om gebruikers van de "oude" MSN duidelijk te maken dat daar nogal wat security leaks inzitten, die in versie 6 zijn verholpen.

Zie hieronder:

We advise upgrading to MSN Messenger 6. "You are receiving this e-mail because you are a MSN Messenger or Windows Messenger Service user.

As part of Microsoft's Trustworthy Computing initiative, Microsoft is updating the .NET Messenger Service and providing you with an important MSN Messenger or Windows Messenger security update.

If you are using MSN Messenger 5.0, Windows Messenger 4.7.2000, or MSN Messenger for Mac 3.5, or any versions higher than these, you do NOT need this security update. To find out which version you have, select the 'Help' menu in Messenger, then select 'About'. If you are using an older version, or are not sure, please visit: http://messenger.msn.com/Help/Upgrades.aspx
for an update.

NOTICE: If you are not using an updated version, you will be unable to continue using your MSN Messenger or Windows Messenger Service.

Thank you for helping Microsoft further its commitment to helping you protect your privacy and security online."

Mogelijk betalen voor MSN Messenger
Woensdag, 20 augustus 2003 - In de gebruikersovereenkomst van de nieuwe versie van MSN Messenger houdt Microsoft de mogelijkheid open om geld te gaan vragen.

Dat ontdekte de Britse it-uitgave The Inquirer. MSN Messenger kwam dinsdag al in het nieuws, omdat een deel van de gebruikers van het programma overspoeld werd met mailtjes.

In het e-mailbericht stond dat gebruikers van oude versies van MSN Messenger of Windows Messenger een beveiligingsupdate moesten uitvoeren. Mensen die geen geüpdate versie MSN Messenger hebben, zullen na 15 oktober geen gebruik meer kunnen maken van de dienst.
Bron + volledig bericht: http://www.webwereld.nl/nav/nb?15992

Geplaatst door Skywalker
15 keer is misschien wat overdreven,
Helaas niet over dreven had er gister een stuk of 18 en vandaag alweer 5 erbij.:eek:

Ik denk niet dat MS je gaat laten betalen aangezien ze dan het marktaandeel dat ze nu met MSN messenger hebben (bijna) compleet kwijt zullen raken aangezien iedereen dan op zoek gaat naar een ander chatprogramma (bijvoorbeeld ICQ).

MS zou wel gek zijn als ze dat marktaandeel laten lopen door mensen te laten betalen. Wat ze misschien wel tegen gaan werken is dat je mogelijkheden hebt om die reclame weg te halen (MSN +).

De groeten,
Mark

Het gaat er echt door:

MSN blokkeert Trillian
Gebruikers van MSN Messenger en de Windows Messenger hebben tot 15 oktober om het programma te updaten naar de nieuwste versie. Doen ze dit niet, dan zal het programma vanaf die datum niet meer werken. De update is noodzakelijk om de veiligheid te garanderen zegt Microsoft, maar in de update zitten ook enkele wijzigingen die de gebruikers minder zullen bevallen. Zo zal het populaire Trillian, een programma waarmee je op alle messenger-netwerken terecht kan, vanaf 15 oktober niet meer op het MSN-netwerk werken. Ook zijn de gebruikersvoorwaarden aangepast, Hierin staat nu o.a. dat MSN in de toekomst geld mag gaan vragen voor het gebruik van de messenger.

Bron: dedigitalerevolutie.nl

Idd, Miranda IM heeft ook een nieuwe msn plugin, zodat deze het nieuwe protocol gebruikt: geen spam meer.

Verder zie ik weinig ophef op internet over de hoeveelheid mailtjes die m$ blijkbaar zomaar kan sturen.

Idd, de IM MSN varianten deden het gewoon niet meer, om dat ze bij MSN alleen nog dat nieuwe protocol gebruiken. Wegens veiligheids redenen.

Na het aanpassen van de software zullen ze het allemaal wel weer doen, mensen / software buiten houden is namelijk niet 1 van MS hun sterkste kanten ;)

Wat voor voordelen heeft deze instant messenger? Krijg je bijv. een melding wanneer iemand online komt? Zijn er dezelfde smilies als bij MSN 6.0 (of 5.0)?

Allemaal hetzelfde en dan veiliger ;)

Icons kan je kiezen, zie ook de Miranda IM site (in handtekening)

Heb Miranda Instant Messenger gedownload.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Hoe krijg je een melding als er iemand online komt?
2. Hoe krijg je de emoticons van msn (liefst msn 6.0)?

Greetz!

Melding dat er iemand online komt, zie je aan het knipperende systray icoon en/of stel een geluid in in de opties onder Events>Sounds.

MSN icons kan je hier vinden, maar waarom zou je, want er is genoeg keuze uit andere icons.

Smilies kunnen ook uiteraard

Verplicht upgraden van MSN Messenger...

Versie 5.0 of hoger
Als het je sinds vorige woensdag niet meer lukt om met Messenger verbinding te maken met het MSN-netwerk, kan het zijn dat je werkt met een oude versie van het populaire messaging-programma. Het is namelijk nu verplicht om te upgraden.

De oudere versies (MSN Messenger 5.0 of Windows Messenger 4.7) zouden volgens de softwaregigant onveilig zijn geworden. Microsoft heeft een speciale website geopend voor wie nog met de oudere Messenger-versies werkt. Hier krijg je een overzicht van de upgrademogelijkheden. Ook Mac-gebruikers moeten verplicht upgraden.

De upgrade heeft ook gevolgen voor IM-applicaties van derden die gebruikmaakten van het MSN-netwerk. Zo is het niet meer mogelijk om met Miranda IM te chatten met Messenger-gebruikers. Onderhandelingen over het toegankelijk maken van het netwerk voor dergelijke toepassingen, zijn nog aan de gang, aldus Microsoft.

Bron: zdnet.nl

Toch mooi dat het nogsteeds werkt@jabber zonder msn5.0, de sukkels:p

Wat is jabber precies? Al de online messengers die ik ken doen het niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan