Windows 98 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

byebye

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2003
Berichten
2
Hallo,
Ik had een vraagje...
Ik heb sinds kort Windows XP op mijn computer geinstalleerd. Eerder had ik altijd Windows 98.
Nu is het probleem dus dat ik beide versies van windows erop heb staan. Hoe kan ik Windows 98
van mijn computer verwijderen? Alvasdt bedankt voor uw reacties!
 
even in fdisk de partitie verwijderen.

of rechtermuisknop op deze computer>beheren.
 
owkjeeh maar hoe doe je dat precies, want als ik met de rechterknop op deze computer ben zie ik niet beheren staan
 
Lijkt me toch niet echt verstandig om het zo te doen. In elk geval boot Windows XP dan ook niet meer, en dat zal de bedoeling niet zijn.

Om te beginnen kun je de optie voor Windows 98 uit het opstartmenu verwijderen. Start XP op en rechtsklik op Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen. Klik hier op Instellingen > Bewerken, waardoor boot.ini wordt geopend in Kladblok. Verwijder de regel met: C:\="Microsoft Windows 98". Sluit Kladblok af en sla het bestand op. Na een herstart zou het bootmenu nu helemaal niet meer moeten verschijnen, omdat er maar één optie is overgebleven.
De C: partitie mag beslist niet worden geformatteerd, omdat de bootbestanden NTLDR, NTDETECT.COM en PAGEFILE.SYS hierop moeten blijven staan. In principe kun ke alle andere bestanden en mappen handmatig verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan