Automatisch ontvangstbewijs afdrukken na ingave record

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbartos

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Het is gelijk hoe maar ik zoek een manier waarbij ik na het invoeren van een record, of records automatisch de ontvangstbrieven met de gegevens van mijn laatst ingevoerde records uit de printer kan nemen....

Na het afdrukken moet hij ook een vinkje zetten bij ontvangsbewijs.....

Hoe ga ik daar het best mee te werk....

Een knop plaatsen en na elke invoer op die knop drukken?

Deze knop moet dan de huidige record samenvoegen in mijn ontvangstbewijs.doc en afdrukken! + dan vinkje op ok zetten....

Wie kan mij hierbij helpen of heeft andere tips?

Ik zit al paar stapjes verder....

Bijaanklikken van een knop vinkt hij het selectievakje aan en opent hij het worddocument!

Wat moet ik nu nog hebben?

Wel hij moet een paar gegevens in de brief zetten.....

De naam en het adres moeten namelijk van de huidige record in wordverschijnen,éénmaal daar mag hij onmiddelijk afdrukken.....

-----------------------------------------------------------
Ik kom er niet wrees ik....

Ik zou dus vanuit mijn formulier op een knop drukken....

Hij moet dan de gegevens van de huidige record afprinten vanuit het standaardworddocument....

Ontvangst bewijs

Ik weet niet of het opmaak technisch mogelijk is in jou situatie maar is het niet makkelijker om het ontvangstbewijs in een rapport te maken.

Martin

Had ik ook al gedacht....

Maar is het mogelijk dan om dat rapport te koppelen met een worddocument.... wat gebeurd er namelijk als er een wijziging moet gebeuren aan de brief....

Tweede punt, hoe maak ik hem wijs dat ik vanaf het huidige record, enkel die gegevens wil afdrukken in het rapport???

Ontvangst bewijs

Als je jou database opstuurd + het sjabloon van het word document van het ontvangstbewijs dan kijk ik even wat ik voor je kan doen.
Als er vertrouwelijke gegevens in je database staan maak je een kopie en vervang je daarin de gegevens voor een aantal dummy gegevens.

Martin

m.helleman@chello.nl

Prachtig, ....

Ik heb alles wat ik moet hebben.... Ik dacht niet dat dit mogelijk was.... Maar je kan dus werkelijk alles met vba :-)

Danku mannen!

Het samenvoegen werkt perfect, hij opent word,print af, sluit af en vinkt het vinkje aan....

Wat is nu nog mijn vraag (kvraag véél he :-))

Wel als ik op de knop druk dan controleert hij van de huidige record eerst of het vacaturenummer=0 als dit ja is dan kijkt hij of het een fransstalige of nlstalige is, dan opent hij fr of nl worddocument, .... en doet hij de rest....

Ik zou nu graag die button wegdoen!

Hoe zou ik het willen? (andere oplossingen zijn ook welkom)

Wel ik zou graag als ik een record heb ingevuld en ik ga naar de volgende record, zou hij de melding mogen geven, "'Dit is een vrijblijvende sollicitatie' wilt u het ontvangstbewijs afdrukkken?" Ok - Annuleren....

Ik heb al met enkele code geprobeert maar ik geraak er niet door....
Of heeft iemand een ander idee?

leermoment

fijn dat ook wij weten hoe dit probleem is opgelost.

het lijkt me handig dat andere mensen die ook met dit probleem te maken hebben, kunnen nagaan wat de oplossing in dit geval is.

misschien is het daarom handig de antwoorden te posten in dit forum. Op die manier blijft het ook voor anderen interessant en verzandt het geheel niet in besloten "face to face" gebeuren.

Wat denken andere mensen hiervan? Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat de oplossing is.

Ik kan het hier wel met je eens zijn. Naast een plek om oplossingen te vragen voor een probleem is Helpmij toch ook een plek om te leren van de posts van anderen.
Sorry voor het feit dat dit nogal offtopic is, maar ik wilde toch even antwoorden

Hiermee ben ik het ook volledig eens, een forum dient om bij te leren!

Sorry dus als ik de "voorlopige oplossing" nog niet online heb gezet.....

Waarom heb ik dit nog niet gedaan? Wel deze vraag is nog niet opgelost!

Zoals je hierboven bij mijn laatste bericht ziet, stel ik nog een vraag.....

Ik heb de vraag op nog een forum gesteld maar ik heb nog géén antwoord gekregen, u mag gerust zijn ik post ook de nuttige dingen!

Op onderstaand forum mag u gerust eens op mijn naam (djbartos) gaan zoeken,.....

http://www.officeforum.nl/forum/index.php

Moest je alle tussenstappen ondertussen willen weten, dan vraag je het gewoon vriendelijk, ik ben nen brave mens....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan