Menu rechtermuisklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

dazzling

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi!

Dit is niet echt een installatieprobleem, maar ik zou niet weten waar de vraag anders te plaatsen. Dus als hij hier fout staat: mijn excuses.

Het volgende is aan de hand:
normaal gesproken als je in de verkenner op een map dubbelklikt, dan wordt deze geopend. Bij mij is het nu zo dat het zoekvenster dan geopend wordt.

Als ik dan kijk via de rechtermuisknop, dan staat "openen" niet meer bovenaan zoals het hoort, maar "zoeken" staat bovenaan ..... (zie bijlage)

Hoe krijg ik het weer dat "openen" bovenaan komt te staan zodat de mappen gewoon weer openen bij dubbelklik en niet het zoekvenster komt??

Alvast bedankt voor het meedenken!

Grtz,
dazz

Bijlagen

• rechtermuis2.jpg
    rechtermuis2.jpg
    32,1 KB · Weergaven: 79
Start regedit (via start\uitvoeren) en ga naar de sleutel:
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell
De waarde van "Standaard" aan de rechterkant moet leeg zijn (dus "") als het bij jou niet het geval is moet je het verwijderen (dubbelklikken op Standaard en het veld "Waardegegevens" leeg maken) ff rebooten en als het goed is, is Openen weer de default waarde.

succes

Yep, dat was 'm! "Openen" is nu inderdaad weer de default waarde, dank Henrik! :-)

Alleen ... nu dient zich helaas een ander probleem aan. Zodra ik een map wil openen, maakt niet uit welke map, krijg ik de volgende melding: "naam map" is geen geldige win32 toepassing. (zie bijlage)

Dan kan ik op OK klikken (meer opties zijn er niet) en dat was het dan. De map opent niet :(

Hoe nu verder??

Grtz,
dazz

Bijlagen

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    7 KB · Weergaven: 27
Probeer dit even:

Ga via regedit naar dezelfde sleutel, dubbelklik op Standaard en vul in het veld none in.
Sluit regedit, druk op F5 (vernieuwen) en probeer nu een map te openen en kijk wat ie doet.

suc6

Henrik, fantastisch!! Het was geen onoverkomelijk probleem, maar wel erg irritant dat ik steeds via omwegen de mappen moest openen.

Nu is alles weer bij het oude! Duizend maal dank! :)

Groetjes,
dazz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan