tombraider

Status
Niet open voor verdere reacties.

malinite

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Spel: Angel of darkness
Probleem: op de gekste plaatsen loopt hij vast, en moet opnieuw opgestart worden
Ik voldoe ruim aan alle eisen .
Directx 9.5 WinXP home
alle lopende progjes uit gezet.
De config van het spel heb ik op de gekste manieren (denk ik) uit geprobeerd.
De start filmpjes werken ook niet,dus alleen het spel geeft beeld.

Wie weet meer en kan mij helpen

Kijk eens in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door malinite
Spel: Angel of darkness
Probleem: op de gekste plaatsen loopt hij vast, en moet opnieuw opgestart worden
Ik voldoe ruim aan alle eisen .
Directx 9.5 WinXP home
alle lopende progjes uit gezet.
De config van het spel heb ik op de gekste manieren (denk ik) uit geprobeerd.
De start filmpjes werken ook niet,dus alleen het spel geeft beeld.

Wie weet meer en kan mij helpen

Directx 9.5 bestaat niet.

Kan je precieze gegevens geven van je systeem?

Dit spel zit nog steeds vol met bugs. Kijk ff naar hun site en zoek eventueel naar patches.

Maar zoals Muurhond al zei moet je toch ff je specs bij vermelden.';

tombraider aanvulling

Hierbij wat meer gegevens over mijn computer.
alvast bedankt voor de reacties.
Processor: AMD Athlon(tm)Processor 1.0 GHz
Math Suport: Present
BIOS: VIA694 - 42303e31 Award Modular
Bus Type: PCI, ISA, USB
Ports: 1 Parallel, 2 Serial
Memory: 384 MB (50 % Utilized)
Floppy Disks: 1,44 MB
Hard Disk: 76,33 GB
Mutimedia: Sound, CD-ROM
Video: Nvidia GeForce FX 5200 Ver.6.

Laatst bewerkt:
Re: tombraider aanvulling

Geplaatst door malinite
Hierbij wat meer gegevens over mijn computer.
alvast bedankt voor de reacties.
Processor: AMD Athlon(tm)Processor 1.0 GHz
Math Suport: Present
BIOS: VIA694 - 42303e31 Award Modular
Bus Type: PCI, ISA, USB
Ports: 1 Parallel, 2 Serial
Memory: 384 MB (50 % Utilized)
Floppy Disks: 1,44 MB
Hard Disk: 76,33 GB
Mutimedia: Sound, CD-ROM
Video: Nvidia GeForce FX 5200 Ver.6.

Probeer eerst maar es deze driver voor je videokaart te installeren en probeer het spel opnieuw:
http://download.nvidia.com/Windows/45.23/45.23_win2kxp_english_whql.exe

Tot dusver loopt alles voorspoedig, het spel speelt de startfilmpjes weer afdankzij de patches en de nieuwe drivers van XP, daarvoor hartelijk dank.
Maar helaas hangt het systeem weer verder op in het spel. De foutmeldingen in het logboek zijn:
AMLI: ACPI BIOS probeert naar de ongeldige l/0-poortadres 0xcf8 te schrijven dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff leidt tot instabiel systeem.
Zelfs tijdens deze procedure liep hij vast
En tijdens het scannen op virussen loopt hij ook vast.
Mijn virusscanner is Norton systemworks pro 2003.

Wie kan mij verder helpen ?

Bij mij draait hij ook van geen kanten, en ik heb geen kopie, gewoon de orginele, zonde van mijn geld!!
Ik heb zelf XP dus volgens mij moet dat toch voldoen.
de systeemeisen van dat spel zijn Windows XP Pentium 4 1.5 Ghz directx 9 64Mb 3d versnelde grafische kaart, nou ik heb dat toch???
Naam NVIDIA GeForce3 Ti 200
PNP-apparaat-id PCI\VEN_10DE&DEV_0201&SUBSYS_88381462&REV_A3\4&28E940C1&0&0008
Adaptertype GeForce3 Ti 200, compatibel met NVIDIA
Beschrijving NVIDIA GeForce3 Ti 200
RAM-geheugen 64,00 MB (67.108.864 bytes)
Geïnstalleerde stuurprogramma's nv4_disp.dll
Versie van stuurprogramma 6.13.10.4072
INF-bestand oem16.inf (nv4-gedeelte)
Kleurenvlakken 1
Vermeldingen in kleurentabel 4294967296
Resolutie 1024 x 768 x 72 Hz
Bits/Pixel 32
Geheugenadres 0xE0000000-0xE1FFFFFF
Geheugenadres 0xD8000000-0xDFFFFFFF
Geheugenadres 0xDC000000-0xDC07FFFF
IRQ-kanaal IRQ 16
I/O-poort 0x000003B0-0x000003BB
I/O-poort 0x000003C0-0x000003DF
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\nv4_mini.sys (6.13.10.4072, 1,05 MB (1.104.282 bytes), 11-3-2003 16:50)

Dit zeg mijn natuurlijk niet zoveel, maar is die NVIDIA GeForce3 Ti 200 toch wel goed??

Ik heb wel eem melding van die kaart N.L

An Update Is Available

Thank you for submitting an error report. The error was likely caused by:

NVidia Display Driver Control Panel Applet

NVIDIA® Corporation is the manufacturer. We have detected that you are running an old version of NVidia Display Driver Control Panel Applet. To prevent this problem from occurring again you will need to uninstall the old version of NVidia Display Driver Control Panel Applet using Add/Remove Programs in the Control Panel. Then you will need to install the newer version of NVidia Display Driver Control Panel Applet from the NVIDIA® Corporation Web site at http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp. Installing the upgrade over the older version will not solve the problem, you must perform the uninstall before you install the newer version.

If the problem persists, please contact NVIDIA® Corporation and alert them of the problem.

dus dat heb ik toen gedaan, maar het hele systeem werd toen instabiel dus ik moest het maar weer herstellen met systeemherstel...

Geplaatst door melaniem
Ik heb wel eem melding van die kaart N.L

An Update Is Available

Thank you for submitting an error report. The error was likely caused by:

NVidia Display Driver Control Panel Applet

NVIDIA® Corporation is the manufacturer. We have detected that you are running an old version of NVidia Display Driver Control Panel Applet. To prevent this problem from occurring again you will need to uninstall the old version of NVidia Display Driver Control Panel Applet using Add/Remove Programs in the Control Panel. Then you will need to install the newer version of NVidia Display Driver Control Panel Applet from the NVIDIA® Corporation Web site at http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp. Installing the upgrade over the older version will not solve the problem, you must perform the uninstall before you install the newer version.

If the problem persists, please contact NVIDIA® Corporation and alert them of the problem.

dus dat heb ik toen gedaan, maar het hele systeem werd toen instabiel dus ik moest het maar weer herstellen met systeemherstel...

Installeer deze driver voor je videokaart:
http://download.nvidia.com/Windows/45.23/45.23_win2kxp_english_whql.exe

En in welke resolutie speel je het spel?

Hallo muurhond die driver heb ik net weer geinstaleerd, nu maar hopen dat het een beetje werkt de resolutie is 1024x768..

die driver doet het bij mij voor geen meter,als ik de computer start start dan loopt hij vast:( heb jij daar ook last van melaniem?

Ik heb er tot op heden nog geen last van, maar ik heb hem al eens eerder geinstalleerd en wat er toen allemaal gebeurde dat wil je niet weten?
maar heb jij toch eerst die oudere versie verwijderd voor je die nieuwe ging installeren? want dat moet dus wel, ander's heb je problemen!!

Geplaatst door melaniem
Hallo muurhond die driver heb ik net weer geinstaleerd, nu maar hopen dat het een beetje werkt de resolutie is 1024x768..

Ja, is dat de resolutie in het spel?

de resolutie in het spel kan je zelf instellen maar ik gebruik deze dus..

Geplaatst door melaniem
de resolutie in het spel kan je zelf instellen maar ik gebruik deze dus..

Ja, maar ik bedoel: heb je in het spel zelf de resolutie op 1024x768 gezet?

Als et spel nog sloom loopt, moet je de resolutie in het spel lager zetten. (en ook de effecten)

melaniem ik heb niet eerst die oude driver verwijderd.omdat ik dat nooit doe gewoon erover heen gedaan net als altijd. want als je eerst die oude driver eruit haald dan heb je toch ff geen driver in je comp.

Het geeft niet als je erst die oude driver eruithaald, je beeld is dan enkel een beetje raar meer niet...
maar eroverheen zetten dat gaat volgens Nvidea niet .
Installing the upgrade over the older version will not solve the problem, you must perform the uninstall before you install the newer versiona

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan