Bij inbellen slaat PC vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Wanneer ik wil inbellen met mijn modem, slaat de PC direct helemaal vast. Het modem is geinstalleerd, staat
gewoon bij apparaatbeheer zonder foutmeldingen enz. Het ligt niet aan de telefoonstekker en ook niet aan de telefoonhaspel. Toch kan ik niet inbellen want het enige dat gebeurt is dat de PC helemaal vastslaat. Uit en weer aanzetten is dan de enige optie. Kan het zijn dat het modem kapot is? Maar zo ja, zou ie dan geen foutmelding moeten geven bij apparaatbeheer?

Heb je misschien spyware wat ook gretig probeert contact te maken tijdens het inbellen?

Nee, absoluut niet. Ik heb na de schone installatie dus nog geen contact kunnen krijgen met het internet. Er staat alleen office, AcdSee, en wat spellen op.

In Windows kun je ook een modem ''zelftest" uitvoeren,slaat hij dan ook vast ?

Stekker eruit (even voor de test)

Hoi,

Misschien kun je via een andere PC de laatste drivers downloaden??

Suc6.

Ik heb de driver inmiddels gedownload maar toch vind ik het vreemd;
Hij heeft het in het begin gewoon gedaan, totdat ze de PC verplaatst
hebben van de benedenverdieping naar de bovenverdieping. Daarna
was het mis. Kan zo'n driver dan ineens niet meer geschikt zijn?
Ik kan maar 1 PC tegelijk aansluiten omdat ik maar 1 monitor heb dus
als ik straks de bewuste PC weer heb aangekoppeld, zal ik de zelf-test wel eens uitvoeren en de nieuwe driver installeren. Eventuele meldingen zal ik dan wel op schijf zetten en later hier plaatsen. Ik hoop alleen wel dat het aan het modem zelf ligt want als ik een andere erin zou zetten en die zou het ook niet doen, dan weet ik het natuurlijk helemaal niet meer. Ook vind ik het nog steeds vreemd dat alles goed lijkt te zijn geinstalleerd en er geen errors zijn in apparaatbeheer.

By the way, het is een Shark Leopard 56K PCI modem

Ik kom er niet uit.
Ik heb een ander modem geinstalleerd waarvan ik zeker weet dat ie goed is. Ongeacht welk modem ik aansluit; mijn configuratiescherm is dan niet bereikbaar en ik krijg een foutmelding. De log van die melding is:

Datum 09/03/2003 Tijd 21:50
EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module <onbekend> opc14e:10005340.
Registers:
EAX=0000245f CS=016f EIP=10005340 EFLGS=00010246
EBX=0288fdf0 SS=0177 ESP=0288fd98 EBP=0288fdd4
ECX=c1524a10 DS=0177 ESI=00008e30 FS=2457
EDX=0001ed04 ES=0177 EDI=02880000 GS=0000
Bytes in CS:EIP:

Stackdump:
bff62317 00000000 00000113 000001a0 000304d9 1aaf8df4 fedc1aaf 8e508e5c 00030007 10005340 015776b8 0288ff88 bff6186d 0000245f 02880000 0288fe22

Verder slaat de PC direkt helemaal vast bij het inbellen
Het modem is goed geinstalleerd en er zijn geen foutmeldingen of conflicten. Het vreemde is dat ik bij apparaatbeheer een LPT1 en een COM1 heb, maar het modem staat op COM4...
De PC is een compaq by the way.
Na alles geprobeerd te hebben, kom ik er niet meer uit.
Wie weet raad???

Hoi,

Beetje flauw maar,..... kan de redelijk goede helpdesk van Compaq geen uitkomst bieden.

Grtzzz.

Ja daar heb ik inderdaad niets aan. De PC is van vrienden en ze hebben hem een paar jaar geleden tweedehands gekocht. Het modem heeft het altijd gedaan tot voor kort. Wat er gebeurd is weet ik niet, ze hebben de PC verhuisd en verder zeggen ze van niets te weten.
Het modem is goed,
hij is goed geinstalleerd,
de verbindingen en stekkers zijn goed,
de PC heeft een schone installatie ondergaan
en er staat verder nog niets op.
Dus schiet mij maar af! Want ik weet het niet meer.

Geplaatst door marjajona
NIEMAND??????????????????? :-( :-(

Heeeeeeeeeeeey,.........marjajona.......we zijn er nog!!

Hoe weet je zo zeker dat je modem okey is?
Tenslotte gaat je PeeCee de fout in als je ermee inbelt.
Kun je niet even een ander modem (lees lenen) steken op je MoBo en het nog eens proberen.

Tenslotte kun je er altijd eentje kopen natuurlijk,voor ca 35euro heb je er een.

Grtzzz.

Gelukkig maar, ik was al bang dat ik hier aan mijn lot overgelaten zou worden, snik!
Ik heb een ander modem geprobeerd, de mijne. Waarvan is dus 100% zeker weet dat ie goed is.
Met dit modem heb ik hetzelfde probleem. :-(
Met beide modems kan ik ook niet meer in mijn configuratiescherm als ze geplaatst zijn.

PC van beneden naar boven verhuisd...
Misschien is het onzin wat ik nu suggereer, maar ik heb ooit een probleem gehad met een ISDN inbelverbinding. Het bleek dat mijn computer op een ongeaard stopcontact was aangesloten. Toen ik hem op een geaard stopcontact aansloot was het probleem opgelost.

Met vriendelijke groet,
Peer

Hoi,

Je besturingssysteem??????????XP of ME

Heb je geen systeemherstelpunt van voor de "verhuizing".

Dit doet,mits bruikbaar soms wonderen!!

Grtzzz.

Voorheen stond er Windows 95(!) op. Ik heb hierboven
al geschreven dat ik een schone installatie heb uitgevoerd.
Nu staat er ME op. Geen herstelpunten dus want er valt niks te herstellen. Gisteren heb ik de hele zaak pas opnieuw geinstalleerd. En een geaard stopkontakt of niet is niet van toepassing want mijn eigen PC werkt prima op dezelfde aansluitingen.
Ik zal morgen nog eens proberen om de modem in een andere slot te steken maar dat is echt mijn allerlaatste optie.

Ter aanvulling:
Ik ga er nog steeds van uit dat een geaard of niet geaard stopcontact waarschijnlijk niet de oplossing geeft, maar toch nog even dit:
Bij mij werkte alles prima op een ongeaard stopcontact, alleen bij een nieuwe computer met een ander merk ISDN kaart bleek een en ander niet te werken en toen bleek een geaard stopcontact de oplossing. Met andere woorden het zou misschien aan de combinatie PC-modem kunnen liggen.

Met vriendelijke groet,
Peer

Tja, dat zou dus dan ook nog kunnen. Er zijn bij dit soort dingen altijd zooooveel dingen die de oorzaak kunnen zijn, maar kom er maar eens achter! Een ander slot proberen is ook geen optie want er zijn wel andere vrije sloten maar er zit er maar 1 waar het modem in kan. Ik denk dat ik het ding maar het raam uit gooi............

Een wat oudere PC begrijp ik, er zit een levensgroot verschil tussen win95 en ME, met name op driver gebied is ME kieskeurig.
Het kan best zo zijn dat b.v. de aansturing (lees driver) voor b.v. pci IRQ holder besturing niet helemaal compatible is met het moederbord.
Geef eens wat meer info over de pc, dus merk en type enzo.

Het is erg lastig dat ik steeds aan-en af moet koppelen. Ik heb maar 1 beeldscherm, toesenbord en muis maar ik heb er genoeg van en heb een expert ingeschakeld die er maandagavond naar kijkt. Ik zal wel verslag uitbrengen wat ie zei.

Waar het nu precies aan lag is nog steeds niet helemaal duidelijk. Met een ander besturingssysteem (98SE) doet ie het wel.
Waarschijnlijk was ME ook te zwaar voor dit systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan