windows 98 over 3.11 schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen ??
Bij mijn vrouw op de vereniging hebben ze een p.c. met 3.11 er nog op ,
nou wil zij 98 erover schrijven , maar de cd-rom speler op die p.c. werkt niet (sterker nog als de ide? kabel is aangesloten werkt de hele p.c. niet) , dus als ik die los maakt werkt de p.c. wel , nou heb ik de cd/rw van onze eigen p.c. erop aangesloten , maar dan blijft precies hetzelde probleem bestaan als met de cd-rom speler , anderzijds heb ik die oude cd-rom speler van haar vereniging bij mij in de p.c. ingebouwd , en dan krijg ik alleen het opstartscherm van xp en dan krijg ik verder ook geen beeld meer ?????

Heeft iemand misschien een idee hoe ik nou wel windows 98 op die oude p.c. krijgt geinstalleerd .
Is het misschien mogelijk om dit met een kabel van de ene naar de andere p.c. , of op een andere manier

Zet de HD van de oude PC in jouw PC. kopieer de CAB files en de setup file naar de oude HD. Zet de HD terug en start op met een w98 diskette. Installeer nu w98 vanaf de HD.

Hallo,
ik denk als de computer nog uit de tijd van windows 3.11 is. Dat de hardware zo verouderd is, dat het misschien verstandiger is om w98 er helemaal niet op te zetten. Zeg even wat er in die bak zit want het lijkt me geen goed ID.

Geplaatst door RGTMO
Zet de HD van de oude PC in jouw PC. kopieer de CAB files en de setup file naar de oude HD. Zet de HD terug en start op met een w98 diskette. Installeer nu w98 vanaf de HD.

Bedankt , ik zal dit proberen , maar je moet wel bedenken dat ik een leek ben op p.c. gebied , dus wat je zegt met cab file en de setup file weet ik niet of me dat lukt omdat ik niet precies weet hoe dat gaat , maar ik zal het proberen

Geplaatst door topmas38
Hallo,
ik denk als de computer nog uit de tijd van windows 3.11 is. Dat de hardware zo verouderd is, dat het misschien verstandiger is om w98 er helemaal niet op te zetten. Zeg even wat er in die bak zit want het lijkt me geen goed ID.

Er zit maar een harde schijf in van 1.2 gig , en maar 16mb werkgeheugen en een processor van 133 mhz

Maar bij haar op de vereniging hebben ze nog zo een p.c. staan , en daar werkt 98 op , uiteraard hebben ze dan niet veel plaats meer voor andere software en bestanden op de p.c. op te slaan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan