• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data excell gebruiken in een webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotrax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik heb een lokale webpagina waar ik graag een tabel, die in excell staat, in wil plaatsen. heeft iemand een idee hoe dit werkt.

Opslaan als is geen optie :-)

groet

Rotrax

Exel naat html

Exporteer het bestand naar Word en sla dit op als HTML.

Ik geloof niet dat je me helemaal begrijpt. het effect van jouw antwoord is nl. exact hetzelfde als opslaan als htm

De gegevens in het excell bestand veranderen. deze gegevens wil ik dan vervolgens via een webpagina laten zien.

In het geval van jou oplossing blijft de inhoud van de pagina statisch en dat is nou net niet de bedoeling

Als ie lokaal is kan je toch gewoon een link naar het excel betand maken dan opend die excel in je browser en kan je hem ook gewoon bewerken

Dat is inderdaad een oplossing maar niet degene die ik zoek. Ten eerste is de webpagina een onderdeel van een groter geheel. De gegevens moeten juist niet worden aangepast en ik gebruik de lokale pagina niet lokaal maar laat hem syncen met een aantal PDA's (ziet de gegevens uit excell dus als een naslagwerk binnen deze site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan