cryptographic service error

Status
Niet open voor verdere reacties.

guusta

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2003
Berichten
15
Bij openen van install wizzard behorend bij gedownloade XP-patch ,opent zich een venster "Setup fout , de integriteit van het bestand kan niet worden gecontroleerd .Ga na of de cryptographic service op deze computer actief is ", waarna de install wizzard zich sluit.
Ik heb gecheckt of de cryptograpic service aanstond.Deze staat op Automatisch...
Wie weet hoe ik dit op kan lossen ??
 
Leeg de inhoud van je map Windows\System32\catroot2 in zijn geheel, start even opnieuw op, en probeer het nog eens.

Dan lukt het meestal.



Opgelet: de map Catroot2 dus, en NIET Catroot!
 
hallo,dat bericht krijg ik ook steeds,maar weet niet waar ik die cryptografic kan vinden.Wil je me helpen.
Vast grote dank
Lenieoda
 
Ga eerst naar Start > UItvoeren > Services.msc

Blader naar de Cryptographic Service (sorry, weet even niet hoe dat in het Nederlands heet) , en controleer of die actief is, en op 'automatisch' staat.

Zo niet, verander dat dan.

Lukt het dan nog niet, doe dan wat ik net Guusta aanraadde.
 
ton ,ik heb helemaal geen map windows\systems32\catroot2.....
 
Guusta, ik weet niet of 't uitmaakt, maar de officiele naam is windows\system32\catroot2. ( dus system zonder -s)
 
... en die hoor je écht te hebben
 

Bijlagen

  • cr.jpg
    cr.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 144
ton , catroot2 gevonden, patch geinstallerd zonder problemen ! bedankt !

zou alleen nog graag willen BEGRIJPEN wat het probleem was ...is dat uit te leggen ?
bedankt .
 
Het komt omdat bestanden in die map Catroot2 beschadigd zijn.
Windows Update raadpleegt die map.

Soms gaat het om het bestand Edb.log, maar het kan ook aan andere/meerdere bestanden in die map te wijten zijn.

Fijn te horen dat het opgelost is! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan