knal door boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joppe1964

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2003
bij het aan en uit zetten van pc , hoor ik een krakend luid geluid , ook als ik mijn geluid gedempt heb , verder werkt alles goed.

Ik heb ook last van soms knallende boxen, het is al wat minder geworden deze maand.

Ze knallen alleen niet meer als ik ze uitzet.

Hallo

Het signaal uit de meeste geluidskaarten , dient volgens de "regels v/h spel" 1V , o.k. 0.8V top to top te zijn.(maar ik wil niet muggeziften...)

Om dit te "converteren " tot een signaal die uiteindelijk de luidspekers kan aansturen , dient dit ettelijke malen te worden versterkt.((1000 x)

Een goedkope konstruktie , slechte ontkoppeling v/d voeding/versterker , of onstoring v/d betrokken p.c. /versterker , kan al snel tot de voormelde symptomen leiden...

Uiteraard kan ook het verkeerd initialiseren "verkeerde" driver v/d geluidskaart tot bovenvermelde symptomen leiden.

Een snelle test d.m.v. andere "speakers " , "spare" kan snel tot uitsluidsel leiden....

P.s. :

Het knallen als je de l.s.'s uitschakeld , is een duidelijke indikatie van een slecht ontoord/geconstrueerd l.s. stel.....

Peter

bedankt voor je technisch duidelijke reaktie,
heb inderdaad andere boxen geprobeerd,
het probeem was de versterker.
mijn vraag is nog,
kan ik dit nog repareren ??

Je kan proberen met condensatoren je voeding van de versterker te scheiden.

Hoe het een en ander technisch in elkaar steekt weet ik niet uit te leggen, maar VDK_P mischien wel

Groeten Oossie

Je kan proberen met condensatoren je voeding van de versterker te scheiden.

Hoe het een en ander technisch in elkaar steekt weet ik niet uit te leggen, maar VDK_P mischien wel

Groeten Oossie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan