ongewenste mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veeke

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
De laatste tijd wordt onze mail overspoeld met ongewenste mails. Bij hotmail is het mogelijk om aan te duiden dat je enkel mail wilt ontvangen van de mensen die in je adresboek vermeld staan. Is die optie ook mogelijk bij gebruik van een e-mail adres van telenet en via outlook?

Zo ja, waar kan ik dat dan instellen.

Alvast bedankt

In outlook heb je de mogelijkheid de afzender van de spam te blokkeren. Dit doe je als volgt:
Selecteer de "spam" mail
Ga naar "bericht" boven in de balk
En kies dan de optie "afzender blokkeren"
Dan krijg je van desbetreffende spammer geen mail meer in je inbox. Wel komt de spam dan nog steeds binnen maar word direct in je prullenbak geplaatst.

Verder ligt het ook vaak aan je provider. Sommige leveren tegenwoordig "spamfilters" zodat je niet meer word lastig gevallen.

Ook word deze mogelijkheid soms aangeboden bij hostingbedrijven. (Als je een eigen site met domeinnaam hebt) Dan kun je je email beschermen tegen spam via je control paneel. (Spam assasign)

Groetjes Lientje.com

Het spijt me maar je hebt het op een bepaald moment over "bericht" dat bovenaan te vinden is. Maar ik vind dat dus niet.

Graag iets meer verduidelijking ajb.

Ik bedoel dit:

Het staat bovenin bij outlook

outlook1.jpg

Dan ga je naar het menu:

outlook2.jpg

Hopelijk kom je er nu uit ;)

Groetjes Lientje.com

Ik vrees dat ik dan een andere versie heb dan jij,
want ik heb een heel ander scherm.

ik werk onder windows 98

in mijn werkbalk bovenaan staan enkel de opties:
Bestand - Bewerken - Beeld - Favorieten - Extra - Acties - Help

Open het mailtje en ga dan naar acties en dan naar ongewenste e-mail.

Kies dan voor Toevoegen aan lijst van afzenders van ongewenste e-mail

@ Lientje,

Outlook werkt iets anders dan outlook express

Welke versie heb je van outlook? Dan heb je waarschijnlijk outllook 5. Bij Help staat als het goed is je versie...

Je kunt dan het beste als je graag deze optie wilt, een windowsupdate halen zodat je outlook express 6 krijgt.

En dan hoef je enkel de stappen te doorlopen zoals ik je heb beschreven.

Voor windows update ga je naar:Klik hier

Groetjes Lientje.com

Oh sorry, had iets te snel gelezen... Dank je voor de correctie M@rio.

Groetjes Lientje.com

@ mario

als ik doe wat je zegt, dan blijf ik nog wel steeds die mail aankrijgen
en aangezien ik graag ongewenste mail wil voorkomen had ik graag een functie gehad zoals bijvoorbeeld enkel de mails te onvangen van mensen uit mijn adresboek en al de andere mail dadelijk in mijn prullenbak te krijgen

of zijn er nog andere oplossingen?

@ lientje

ik geef eigenlijk de voorkeur microsoft outlook aangezien ik ook met dat programma werk op mijn werk. van werken met verschillende programma versies krijg ik te veel grijze haren en kan ik hele maal niet meer volgen.

Geplaatst door m@rio
Open het mailtje en ga dan naar acties en dan naar ongewenste e-mail.

Kies dan voor Toevoegen aan lijst van afzenders van ongewenste e-mail

Ter aanvulling: voor verdere configuratie van de regels voor ongewenste post kun je in Postvak IN klikken op het icoontje van "Indelen" op de werkbalk (icoontje met gele vierkantjes, naast "Zoeken") en dan kiezen voor "Ongewenste e-mail".

Je zou dan met wizzardregels kunnen gaan werken.

Dat dus mailtjes met een bepaald onderwerp of afzender verwijderd worden

de laatste week is het eigenlijk echt een ramp hier in mijn mail box
1 of meerdere flauwe grappenmakers sturen me een 30 mailtjes per dag met virus
en als afzender hebben ze MS update, maar als je dan echt grondig kijkt merk je dat ze het eigenlijk vanaf een hotmail adres sturen.
Nu heb ik wel een goede virusscanner die de mailtjes dadelijk herkent met virus, maar het blijven toch telkens 30 te verwijderen berichten en 30 te verwijderen virus alerts.
En dan ben je dus niets met ze aan te duiden als ongewenste mail, want dan komen ze er gewoon nog door (dat hebben we dus al ondervonde)

Tja, als ze steeds weer van een ander adres komen, glippen ze er ook steeds weer door. Daar valt weinig aan te doen. Je kunt hooguit een programma als Mailwasher installeren om de ongewenste mailtjes eruit te filteren vóórdat je met Outlook je mail binnenhaalt.
http://www.mailwasher.net/

Tja het is even vervelend... Want nu snap ik dus wat er loos is... Dit geen echte spam, dit is een virus dat rond waait... Maar je hebt gelukkig een goede scanner.

Hier vind je een link naar het virus wat "probeert" binnen te komen.

http://virusalert.nl/?show=nieuws&id=503

Groetjes Lientje.com

Laatst bewerkt:
DUS er bestaat eigenlijk niet echt zoiets als bij hotmail dat je kan aanduiden dat je enkel mail wilt ontvangen van de mensen die in je adresboek staan.

Niet omdat dit een virus is... Daarom gaat het niet... Het is een mail worm die zich voordoet als dat hotmail adres maar helemaal niet is...

Daarom...

Dus heel even door de zure appel heen bijten :(

Geplaatst door Veeke
DUS er bestaat eigenlijk niet echt zoiets als bij hotmail dat je kan aanduiden dat je enkel mail wilt ontvangen van de mensen die in je adresboek staan.

Nee, dat kan in Outlook niet, volgens mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan