Norton 2004

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Virusscanner geinstalleerd (NAV2004) en live update aangevinkt. is trouwens standaard. Live update loopt echter zo'n 4 keer per dag en de virusdefenities worden niet vernieuwd. (melding zegt dat ze up to date zijn) De datum veranderd echter niet... Wat kan ik doen ..?? Nu ververs ik de defs met symantec intellegent updater.

Lukt het met Symantec intellegent updater wel? En hoelang heeft Norton de defs niet bijgewerkt? Mijn defs zijn van 24-9, die zijn ook up-to-date

hallo

de datum van de virusdefinities zal pas veranderen indien er idd nieuwe definities zijn toegevoegd.Norton werkt zijn definities elke woensdag bij en zal de datum dus ook enkel op die dag veranderen,tenzij er dringende updates zijn natuurlijk.Dus laat je instellingen maar gerust staan zolang ie maar aangeeft dat ie up-to-date is is alles ok

groetjes Steve

Vervolg vraag

Zitten er veel voordelen aan NAV. 2004 ipv. 2003

Geplaatst door steveson
hallo

de datum van de virusdefinities zal pas veranderen indien er idd nieuwe definities zijn toegevoegd.Norton werkt zijn definities elke woensdag bij en zal de datum dus ook enkel op die dag veranderen,tenzij er dringende updates zijn natuurlijk.Dus laat je instellingen maar gerust staan zolang ie maar aangeeft dat ie up-to-date is is alles ok

groetjes Steve

Dat zal wel zo zijn maar live update loopt enkele keren per dag en dat lijkt me niet de bedoeling. Is trouwens ook behoorlijk irri. Of ie aan blijft geven dat mijn definities up to date zijn weet ik niet. Ik heb 'm net. Echter ook na een woensdag blijft de datum staan op definities van 17-9-2003

Geplaatst door megabit
Lukt het met Symantec intellegent updater wel? En hoelang heeft Norton de defs niet bijgewerkt? Mijn defs zijn van 24-9, die zijn ook up-to-date
Ja na intellegent updater verandert de datum van de virusdefinities wel.....

Doe het in de veilige modus kaj.
Dan zal het wel lukken.

Saldos, sorry hoor maar ook in de veilige modus krijg ik dezelfde foutmelding. Heb je nog een andere suggestie om dit te verwijderen. Ik denk namelijk dat ook door dit vreemde gedeelte het initieele probleem zit....

cyclische redundantiecontrole?
hm vreemd, want Cyclic Redundancy Checking (CRC) is iets dan door ghost gebruikt wordt. Waarschijnlijk hebben ze deze functie in NIS 2004 toegevoegd zodat niemand met de norton kan spelen om die te kraken om de datum te veranderen en een crack ervan te maken en ook zodat een virus de Norton virus scanner niet corrupt kan maken indien je besmet wordt.

ok, cyclische redundantiecontrole is dus iets nieuws dat alleen bestaat in Norton 2004.

Helaas bestaat er nog geen verwijder tool op het internet voor versie 2004. Die komt wel binnenkort hoop ik.

Wat ik dan in dit geval zou doen is Norton even deinstalleren en opnieuw installeren via configuratiescherm-software en dan zou je probleem ook opgelost moeten zijn.

p.s. Mocht je nog meer symantec producten hebben op je pc, dan moet je liveupdate ook deinstalleren in de configuratiescherm-software.

Ik heb wel van Norton de firewall lopen maar 2 progammas van symatec zullen toch niet met elkaar in conflict komen.. Ik denk als ik die virusdefs op de een of andere manier verwijderd krijg het hele probleem opgelost is..

Nee, dat kan niet. Programma's van symantec kunnen nooit met elkaar conflicteren.

Wta betreft de virus definities, kun je blijkbaar niet verwijderen.

Ik weet niet welke windows je hebt hoor, maar je zou het misschien in de veilige modus via DOS kunnen verwijderen

Ik heb XP maar met DOS heb ik helemaal geen ervaring (sowieso niet knalveel met software). Kun je me vertellen hoe ik dat zou moeten doen ??

kaj,
Dat gaat niet in xp omdat de DOS in XP geen echte DOS modus is.
Verwijder NIS gewoon even in configuratiescherm-software en installeer hem opnieuw. Dan ben je klaar.

Saldos ,zou je aub nog eens naar dit probleempje willen kijken......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan