CD-Rom/DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Ik heb een laptop 1200 mhz en het besturingssysteem is Windows XP Home Edition. Het gaat om mijn CD-Rom/DVD-speler. Als ik een CD-Rom, CD of DVD er in wil stoppen dan moet ik iedere keer mijn computer opnieuw starten.
Als ik de CD er in stop zonder te herstarten dan ziet hij geen CD, maar als ik hem wel opnieuw start dan ziet hij hem wel. Het is een Mat****a UJDA710.
Kunt u mij zeggen waar dat aan ligt ? Bij voorbaat hartelijk dank.

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen(heb ik ook zo gedaan) om je cd speler in apparaat beheer te verwijderen,computer opnieuw opstarten ,dan ziet ie nieuwe hardware en kijken of het dan wel goed gaat.

Geplaatst door vanschagen
Je zou kunnen proberen(heb ik ook zo gedaan) om je cd speler in apparaat beheer te verwijderen,computer opnieuw opstarten ,dan ziet ie nieuwe hardware en kijken of het dan wel goed gaat.

Heb ik gedaan maar hij ziet geen nieuwe hardware en het heeft niet geholpen. Hij ziet eigen gebrande cd's helemaal niet.

Heb je ook geen recover cd bij de laptop gekregen, want daarop zijn de drivers geinstalleerd voor de dvd-rom van de laptop.

groetjes speedtouch

Moet je perse een recover cd hebben ? Kan dit niet op een andere manier, want ik heb die laptop in Duitsland gekocht. Ik heb op het Internet gekeken, maar er zijn nog meer mensen die problemen hebben met deze cd-brander/DVD-speler.
Hij heeft het wel goed gedaan, maar ik heb een keer alles er af moeten gooien want ik had een hardnekkig virus er op zitten en toen na alles geinstalleerd te hebben deed hij het niet meer.

Heb je al gezocht voor een driver , als je het type weet kunnen we mee zoeken.

DOWNLOAD AIDA kijk eens of deze het type cd/dvd rom kan vinden.

groetjes speedtouch

Het type is een Mat****a UJDA710 van Matsu****a of Panasonic.

Laatst bewerkt:
Zie onderstaande,

Posted: Fri Feb 22, 2002 5:55 pm Post subject: Wow!

--------------------------------------------------------------------------------

Hi shiritakunai, All,
GOD NEWS!!!
FIRMWARE UPDATER UTILITY IS HERE!!!
It's a firmware updater utility for the following MAT****A COMBO models :
UJDA110, UJDA120, UJDA130, UJDA140, UJDA150, UJDA170, UJDA510,
UJDA520, KXL-DV10, DVDROM10, UJDA540, UJDA710, CDRCB01, UJDA720.
Someone with reverse-engineering skills might find it very useful...
It uses the following dos commands :
DRVLOADC [/J|/P|/M|/S] [file name]
Option:
/J or /Q or /PM : Primary Master
/P or /PS : Primary Slave
/M or /SM : Secondary Master
/S or /SS : Secondary Slave
You can get it here :

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/TravelMate_61x/Bios/100_710.zip

groetjes speedtouch

Ik krijg dat niet geinstalleerd. Dit is een DOS programma. Hij zegt dat mcd.exe ook niet bestaat.
Hij doet ook helemaal niets en als ik het programma wil stoppen dan zegt hij dat het programma meer tijd nodig heeft en dat zet hij een geel uitroepteken bij c: prompt.

Jammer dat het niet lukt ,

Ik heb diverse site's bezocht maar kan ook niets meer vinden , alleen dat de klacht vaker voorkomt maar ook geen oplossing wordt gevonden.

Probeer anders een mail te sturen naar de fabrikant van de laptop , allicht weten zij hier een antwoord op.

succes,

Groetjes speedtouch

Toch alvast hartstikke bedankt voor de te nemen moeite.
Ik ga nog een e-mail sturen naar Gericom, misschien dat zij een oplossing weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan