knipperlichtverbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem.
Na het opstarten heb ik de grootste moeite om op internet te komen.

De ene keer kan ik wel gewoon op MSN komen en chatten,maar als ik dan mijn hotmail wil open lig ik eruit.
Of ik kan al direct niet op msn komen en krijg bericht dat ik achter een firewall zit (die ik niet heb) of dat mijn proxy niet goed ingesteld is.

Gelijkertijd, komt de gewone mail via outlook de ene keer wel binnen en de andere keer niet.

Soms lukt het me direct al niet om te gaan surfen.
Soms kan ik wel naar een site gaan, maar opeens niet meer naar een volgende.
Of ik kan wel op een forum komen maar als ik dan een draadje inga is de verbinding verbroken.

Dit gebeurd alleen direct na het opstarten of als ie standby gestaan heeft.

Soms lost het vanzelf op.
soms lost het op als ik de proxy opnieuw instel.
soms is het over als ik opnieuw opstart.

Als ik eenmaal door die opstart fase heen ben is er geen vuiltje meer aan de lucht.
Ik wordt er zolangzamerhand wel horendolvan.
Wat kan er aan de hand zijn?

Hoi Marie 1,

Welke provider heb je? Als het wanadoo is kan ik je misschien helpen, want daar heb ik ook ontzettend gel*zer mee gehad.

nee het is multikabel.

en zolang als ik mijn computer aan laat staan en niet uit doe of opstand by zet gaat het goed.

Tja, daar weet ik niet veel over. Wel alle instellingen gecontroleerd en dit geprobeerd?: start>uitvoeren>typ:winipcfg>ok, dan 2e adapter kiezen>vrijgeven>vernieuwen>ok. (Als dat allemaal anders zit blijf er dan maar af.)
Anders maar wachten op een echte deskundige.

(Werkt multikabel alleen via een proxy of heeft dat een andere reden?)

Nog even:
Je hebt geen firewall. Scan je wel eens op spyware, virussen e.d. Ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit....... ;)

Geplaatst door André Klaver
Tja, daar weet ik niet veel over. Wel alle instellingen gecontroleerd en dit geprobeerd?: start>uitvoeren>typ:winipcfg>ok, dan 2e adapter kiezen>vrijgeven>vernieuwen>ok. (Als dat allemaal anders zit blijf er dan maar af.)

haha nou ik deed dit tweeenhalf uur geleden toen ik je berichtje las en prompt had ik geen verbinding meer.nou ja wel verbinding want ik kreeg wel een nieuw ipnummer, maar verder kon ik nix meer een tweede adapter werd trouwens niet aangegeven

Anders maar wachten op een echte deskundige.

(Werkt multikabel alleen via een proxy of heeft dat een andere reden?)
eh? ik snap je vraag niet

Geplaatst door André Klaver
Nog even:
Je hebt geen firewall. Scan je wel eens op spyware, virussen e.d. Ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit....... ;)

ja ik gebruik meerdere keren per week ad-aware, dagelijks mcaffee (2001) en check ook vrijwel elke week nog ff via bitdefender,omdat die er nog wel eens iets uithaald wat mcaffee mist
daarnaast gebruik ik disk-cleaner, defragmenteer regelmatig en af en toe voer ik een uitgebreide schijfcontrole uit

Overigens heb ik windows ME, kon 6 weken geleden internet niet meer op nadat ik op advies ME opnieuw geinstalleerd had over de al aanwezige.
Heb toen c-schijf geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd, waarna ik weer het web op kon.

Vorige week kwam ik erachter dat mijn webcam niet werkteen nadat ik de software opnieuw geinstalleerd had, kon ik weer niet internetten.
Na tweede keer formateren en software stuk voor stuk herinstalleren en dan controleren of ik nog kon internetten kwam ik er dus achter dat de software van de webcam de internet verbinding verstoorde.
Resultaat ik moest weer formateren en herinstalleren.
Zonder de webcam software natuurlijk, waarvoor ik inmiddels wel een aanvulling van philips heb ontvangen maar ik durfde dat nog niet te installeren

Comoputer is dus momenteel, zeer leeg en schoon.
Hele week geen problemen gehad tot de knipperlicht verbinding op donderdag begon.
En dus aanhoud.
Het kost me dus ook elke keer uren voordat ik hier een reactie kan plaatsen.

Allemachtig wat een ellende!
Als je die vraag over die proxy bedoelt, laat maar, want dat heeft volgens mij geen zin meer als ik zie wat voor een puinhoop het is (niet kwaad bedoeld hoor, ik leef alleen erg mee).
Ik denk dat we eens moeten wachten tot de mod reageert of iemand die veel weet van ME en/of multikabel.
Zal voor je duimen.

:confused:

multikabel daar moet geen proxy bij ingeschakeld staan
Loop al je instellingen na van tcp/ip
Heb zelf powerabonnement en ben zeer tevreden.

Neem aan dat je de juiste instellingen weet van je tcp/ip(anders heb ik ze wel).
Reset dan ook je modem eens,gewoon een kwartier even de stekker eruit trekken(helpt ook in veel gevallen)

ik kon niet meer reageren deze week, omdat de verbinidng volledig wegviel.

volgens de helpdesk van multikabel was het nu toch een kapotte modem.
Volgens de monteur van multikabel is de modem niet kapot.
Hij heeft dus een uur zitten zoeken naar andere opties.
en geen oorzaak kunnen vinden.

op advies van helpdesk mycom heb ik een nieuwe netwerkkaart gekocht.
dat bleek niet te helpen.
Oook deze keer hielp alleen maar: opnieuw formateren.
Oude netwerk kaart blijkt het gewoon te doen want via die zit ik nu dus weer op internet.

Ik zit nu op een volledig kale computer met alleen windows ME en de software voor mijn grafische kaart.

heb advies gekregen het een paar dagen zo te houden en dan telkens weer een stukje software toe te voegen.
In de hoop dat dan aan het licht komt welke software stoort.

Eerlijk gezegd ben ik knap wanhopig nu.
Ik ben ziek: chronisch vermoeid en dit gedoe vreet mijn energie weg.
Bovendien is mijn computer DE verbinding met de buitenwereld voor me.
Door mijn langdurige ziekte ben ik alle contacten kwijtgeraakt
En ik ken dus ook geen computerwizzkid die voormij een middagje zou kunnen gaan zoeken, wat nu het werkelijke probleem is.

Is het mijn onlinebankingsoftware?
Is het het moederbord?
Is het toch multikabel?
Is het ME?
Is het ......???????
Nou ja jammeren lost het ook niet op

En klepzeiker, toegangskodes en dergelijke krijg ik steeds aangereikt door de helptdesk van Multikabel, daar kan dus weinig mis mee zijn.
Resetten en alle logische optisch ben ik met die helpdesk en de helpdesk van Mycom al tig keren afgelopen.
Er komt gewoon niets te voorschijn.
Er is zichtbaar verbinding, maar ik kan dan niets doen.
(behalve formateren)

ME wel weer opnieuw upgedate ?
Anders als dat niet lukt zou ik b.v XP er op zetten,ME is en blijft naar mijn mening een onstabiel systeem.

ME wordt automatisch ge-update na het formateren.
Ik hou het nu op advies van helpdesk even een paar dagen tegen.
Om dan telkens met een paar dagen tussen ruimte nieuwe software toe te voegen.
Eerst de updates dan steeds een stukje randapparatuur etc om zo wellicht te ontdekken waar de storing begint.

Ik zit inderdaad ook al te denken aan XP.
Maar dat betekend in elk geval dat mijn computer ook een opwaardering nodig heeft.
En ik ben bang dat er dan randapparatuur ook niet meer werkt en dat me dat erg veel geld kan gaan kosten.

Maar als dat het probleem werkelijk op zou lossen, zit er denk ik niets anders op.

Nu met een kale computer met alleen ME en MSN gaat het nog goed in elk geval.

Ik heb bericht van de bank gekregen dat de beveiliging van hun software botst met McAffee.
Ze hebben me een uitleg gestuurd hoe ik dat kan omzeilen.
Ik hoop dat dit het is.
Mijn computer maakt nl voor mijn gevoel erg veel kabaal de laatste dagen

Wacht dit dan ff rustig af,en ga dan verder met installen.
Ben benieuwd waar probleem eigenlijk ligt ?

ja doe ik.

Het probleem ligt bij de beveiliging van de banksoftware.
als ik het goed begrepen heb zit die opdezelfde Layer (?) als iets in McAffee

Kijk onder de zoekfunctie eens bij "internetbankieren".
Net weer iemand op helpmij aangekomen met jouw soort probleem. Is ook al verwezen naar deze thread.
Zo heen en weer gaand kom je er misschien nog beter uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan