Comp start niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Probleem, de comp van mijn dochter blijft elke keer hangen bij het windows opstartscherm. Ik kan dan helemaal niks meer doen alleen het reset knopje werkt.
Nadat ik op het reset knopje heb gedrukt start ie schijfcontrole en daar repareerd ie de grote van een bestand(bootlog.prv ). Na schijfcontrole start ie in veilige modus op, daar kan ik geen fouten ontdekken met betrekking tot de hardware.Als ik daarna weer afsluit en weer opstart , start ie wel in een keer op. Dit hele verhaal herhaalt zich elke dag. Is ie een keer goed opgestart dan werkt ie verder goed totdat ie weer uitgaat en je de volgende dag dus weer verder wil.
Er is de laatste tijd geen software geinstalleerd.

Er is op virussen gescant met een updated nav.Er is gescant met adware en ik heb een hyjackthis log geplaats in het daarvoor bestemde topic. Bij dit alles werd er niks vreemds ontdekt.

Het systeempje is:
amd k6 @ 350mhz
320 mb geheugen
windows 98se (ook met alle updates)

Ik zelf zou niet weten in welke richting ik zou moeten zoeken , ik hoop dat een van jullie me verder kan helpen.

Groetjes Peter.:confused::confused::confused:

dan lijkt de oorzaak redelijk simpel :

als 'ie is opgestart, doe dan de volgende handelingen in exact de genoemde volgorde, het probleem zou dan opgelost kunnen zijn :

Regcleaner, schijfopruiming en defragmentatie.

Probeer eens via msconfig het e.e.a uit te vinken tot je de boosdoener hebt gevonden ...

Mzzls ... Bodetect

Heb het gevonden er zat te veel geheugen in, heb het verlaagd naar 256 mb en weg probleem. Via aida kwam ik erachter dat het moederbord dus niet zoveel kan hebben. Heb nog wel gezocht naar een nieuw bios maar helaas. Voor dat moederbord dus niet te vinden.Het is trouwens een : A-trend 5200c . Maar de homepage van de fabrikant is ook al down dus dat schiet niet op.

Iig bedankt voor het meedenken.

Groetjes Peter:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan