WINXP installeren op lege HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter CODE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CODE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Ik zal eerst even uitleggen wat ik heb gedaan voordat ik door had dat het mis ging...
Ik probeerde winXP te installeren bovenop WIN98. Ik kreeg toen een melding dat er daatvoor teweinig ruimte op mij HD was. Dus dacht ik: aha, ik moet het dan formatteren. Dus ik open dos en voer in format c:/. En ik geef aan dat ie mag beginnen met wissen. (ik had al backup files gemaakt van mijn documenten). Vervolgens laad ik mijn systeem met de enige bootdisk die ik nu bij me heb (van WINME). Ik laad het op met cd-ROM onderstuening. Vervolgens laad ik mijn nieuwe cd Windows XP home editie in en doe d:/setup. En ik krijg als bericht iets als setup kan niet worden geladen in DOS. Ik heb dit enkele malen herhaald, tot ik uiteindelijk erachter kwam dat er helemaal niets op mijn HD zat (ook geen dos-- is dit normaal??). Volgens bepaalde publicaties zou je WINXP ook op een lege HD kunnen installeren, maar er staat nergens hoe.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen, pleeeez...

Eerst er voor zorgen dat je kunt "booten" vanaf je cd rom, dit moet je in je bios aanpassen.als de pc opgestart is cd in je cdrom en dan pc opnieuw opstarten.
Dan zou het setup programma van xp moeten beginnen.

suc6,

Opstarten vanaf flop, met CD-rom ondersteuning. De Windows CD in de drive. Dan typ je WINNT i.p.v. SETUP.
Je moet er wel voor zorgen dat SMARTDRV is geactiveerd. Dat doe je door het bestandje smartdrv.exe even te copiëren naar de c-schijf en vanuit DOS "smartdrv" te typen (zonder aanhalingstekens).

Groet,

Han

of je downlaod de ultimate bootdisk.

stop een lege diskette in het station dubbel klik op het bootdisk exe file en hij maakt een bootdisk aan waarmee je vanaf win98 tot xp kunt installeren.

download bootdisk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan