welk antivirus het best c.q. minst belastend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

2jane

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Berichten
241
Hoi allemaal,
Ik gebruik op het moment norton 2003 maar met herinrichting van xp heb ik es Nod32 geprobeerd. Kan ik een maand gebruiken. Ik moet zeggen dat mijn pc veel sneller werkt dan met NÁV03.
Wat zijn jullie ervaringen en met welke antivirussoftware gaan jullie door het leven?
Ben benieuwd,
groeten,
Jane
 
Ik ga voor Norton deze is veel uitgebreider en betrouwbaarder.
Heb al verschillende malen ervaring gehad.
 
Ik ga thuis met NAV 2003 en Norton Personal Firewall 2003 door het leven. Automatische update aan en er is geen virus doorgekomen, alleen een stuk of 5 tegengehouden! Ik hoef er niet naar om te kijken. :cool:
 
En ik ben liefhebber van NORMAN. Is ook zeer betrouwbaar en scant werkelijk alles.

suc6.
 
Norman... nog nooit van gehoord, ga ik es naar kijken. Maar heeft niemand van jullie dan problemen met een vertraagd systeem? Ik merk echt duidelijk verschil met Nod32. Maar dit programma ken ik ook eigenlijkniet goed en weet niet of dat een goed antivirus is.
Maar ga zo door...:)) ik hoor graag nog 'véél meer voors en tegens!
Iemand die Kapersky gebruikt? En sophos?
greetzz,
Jane
 
Ik had Norton, maar omdat mijn abonnement afliep en ik in de Digitale Consument gelezen had dat Kasperspy zo goed was, heb ik die gekocht.
Sinds ik Kaspersky geïnstalleerd heb, is mijn systeem trager geworden en loopt vaker vast. Dus ik neig ernaar om toch maar weer terug te gaan naar Norton.
 
Geplaatst door puppie
En ik ben liefhebber van NORMAN. Is ook zeer betrouwbaar en scant werkelijk alles.

suc6.

Ik heb slechte ervaringen met Norman gehad. Problemen met liveupdate. Een paar virussen heeft norman doorgelaten. Ook vind ik Norman geen uitgebreide virusscanner.
 
Hoi,

Jammer dat je bijna niemand hoort over panda antivirus.
Gebruik deze al een hele tijd,zeer betrouwbaar en nauwelijk iets te merken van een slomer systeem.
De meeste virussen komen per email dus probeer deze test eens en beslis zelf.

www.testvirus.org
 
Hoi Lima-nl,
Ik ben meteen naar de door jou aanbevolen site gegaan.
Ik gebruik Incredimail en toen "" sloeg" Kaspersky meteen aan, maar Incredimail sloot meteen af met het bekende venster met de vraag of er een rapport naar Microsoft verstuurd moest worden.

Toen haalde ik de mail met Outlook Express binnen en toen merkte ik helemaal niets van Kaspersky. Ik kreeg alle mail (met virussen) gewoon binnen.
 
Ik gebruik avast! en ben daar heel tevreden over. Automatische updates, scannen op e-mail, scannen via snelmenu enz... Heeft een gratis versie voor thuisgebruikers.
Wat wil je nog meer ??
 
Ik gebruik al enkele jaren Kaspersky: tot nu toe goede ervaringen, wel zorgen voor automatische updates. Verder loopt het prima.
 
Geplaatst door 2jane
Hoi allemaal,
Ik gebruik op het moment norton 2003 maar met herinrichting van xp heb ik es Nod32 geprobeerd. Kan ik een maand gebruiken. Ik moet zeggen dat mijn pc veel sneller werkt dan met NÁV03.
Wat zijn jullie ervaringen en met welke antivirussoftware gaan jullie door het leven?
Ben benieuwd,
groeten,
Jane

Tja, als je een scanner wilt dat je systeem het minste belast, ben je met Nod32 zeker aan het goede adres. En voor de rest zit je ook snor:

"Since May 1998, NOD32 remains the only antivirus in the world not to have missed any 'In the Wild' (ItW) virus...".

Wat is het probleem?:D

Groetjes,
Bennie
 
Another vote for Nod32! :thumb:

En het ondekt met grote regelmaat virussen die zó nieuw zijn dat ze nog niet eens in de database staan.

Ik voeg een bijlage bij van ééntje die ik vandaag nog kreeg.
De persoon in kwestie had zelf Norton draaien, had gescand met AVG, online laten scannen bij HouseCall én het bestand ge-upload naar de Kaspersky online virusscanner: helemaal naks!

En dit zei Nod32 ervan:
 

Bijlagen

  • gwj.jpg
    gwj.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 461
Zelf gebruik ik al een aantal jaren AVG-free edition en ben daar zeer tevreden over.

Voor de snelheid (en ik zeg dat als ervaren systeembeheerder) maakt het niet zo veel uit welke anti-virus software je gebruikt, wel of je genoeg intern geheugen hebt. Bovendien is elk (Windows) systeem sneller als je het zojuist hebt ge-installeerd of via back-up volledig hebt gereorganiseerd.

Vreemd genoeg hebben gebruikers vaak het gevoel dat nieuwe software op een bestaande configuratie de zaak sneller of langzamer laten functioneren als (bijvoordeeld de dag) ervoor, terwijl het opnemen van de tijd dat het duurt met een stopwatch minimale verschillen (minder dan een seconde) bewijzen voor dezelfde actie.

Soms slaat het hart sneller dan de hersenen kunnen bijbenen.
 
Ik sluit mij aan bij Puppie en ga voor Norman.
Norton ken ik niet dus daar kan ik ook weinig over zeggen, maar Nod32 vindt Nederland denk ik te klein om interessant voor ze te zijn. Op hun site zie ik, als je het pakket wilt bestellen, vreselijk veel landen voorbij komen, behalve Nederland. Nu zijn wij als land niet zo geweldig belangrijk, maar dat zijn bijv. IJsland, Kroatie en Ierland ook niet dacht ik ?
Alleen al omwille van dit feit zou Nod32 bij mij afvallen ;)
 
Heb verschillende virusscanners gebruikt,
maar eigelijk zijn ze allemaal wel even goed/slecht.
De bekende namen hebben ook regelmatig updates uds ben je redelijk up to date.
Het enige waar ik een hekel aan heb zijn die virus scanners die over een controlle bestandje achter laten van 1Kb in elke folder.
Dat is alleen maar vervuiling.
 
Ik denk dat over elke AV wel wat goeds/slechts valt te zeggen, een ieder heeft daar zo z'n eigen ervaring mee. Ik heb nooit anders gebruikt als Symantec-produkten, maar dat zegt helemaal niks. Norton doet voor mij wat het moet doen (99%) en van een zware belasting qua pc heb ik nog nooit iets gemerkt. Maar als je regelmatig de sectie Geinfecteerd/Waarschuwing naleest dan zie dat elke AV wel eens een steek(je) laat vallen. Ik ga ook voor makkelijk, ik ken Norton een beetje, dat scheelt een hoop gedoe/gezoek. Groot nadeel, een belabberde ondersteuning, dat is idd 0 komma 0. En verder ben ik het met Pasja eens, de pr van NOD32 heeft nog nooit van Nederland gehoord. Als laatste, ik hou ervan produkten te kopen in een winkel, Norton is overal te koop. Online betalen is voor mij uit den boze. Laten we de gratis produkten niet vergeten, Avast en AVG komen ook best goed uit de bus. Kijk hier en hier eens. (en dan hebben we het nog niet eens gehad over firewalls en antispyware!:D )
 
Dat is een mening die ik dus zeker niet deel, nav 2002 was sneller dan 2003 maar NAV 2004 maakt het helemaal bont, de 2004 NL normal versie is veeel trager dan de 2003 variant, gebruikt meer geheugen en start meer procesen op, heb hier ook al het nodige ge emailed met symantec en volgens hun komt dat dus omdat ie weer meer kan etc etc.

Kort gezegt ze proppen er steeds meer **** in en daar wordt ie steeds trager van, en of je het nou allemaal nodig heb vraag ik me af, maar goed :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan