Windows XP met inconsistente sectoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.Spoelstra

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2003
Sinds kort heb ik grootte problemen met Windows XP. Afgelopen is mijn computer automatisch opnieuw opgestart zonder dat ik deze herstart heb. Nu krijg ik bij het inloggen de filechecker die allerlei nummers van corrupte sectoren aangeeft. Na verloop van tijd (een paar uur) verschijnt alsnog het XP inlog scherm. Echter als ik dan XP in ga gebeuren er allerlei vreemde zaken. Opnieuw opstarten krijg ik hetzelfde. Hoe kan ik dit repareren of wat moet ik doen om dit te voorkomen?

Mvg

Roberto

Ik heb geen repair op mijn windows install. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik heb geen repair op mijn windows install. Zijn er nog andere mogelijkheden?

repair

Als je van cd boot, dus in dos dan moet die functie er zijn.

Op mijn computer met Windows XP heb ik een corrupte disk. De Filechecker geeft aan dat sommige gedeeltes onleesbaar zijn. Zijn er tools om dit te herstellen of moet ik de hele c-schijf opnieuw formateren en windows opnieuw installeren? Ik kan XP nu wel starten met er is denk ik risico dat ik alsnog ik de problemen kom, moet ik de disk opnieuw formateren of zijn er goede herstel mogelijkheden, de filechecker geeft niet voor niets allerlei foutmeldingen......

Mvg

Roberto

repair

Dan lijkt mij beter dat je een schoone install doet om te vermijden dat er fouten blijven bestaan.

Kom je nou wel of niet in de windows repair mode???

Opstarten met de cd rom, kiezen voor repair, dan zie je : "c:>windows/"

doe dan: chkdsk /r

doe ook maar een: chkdsk /p
ook een : bootfix

HAMMAR

Heb je trouwens laats een stukje software geinstalleerd waar WinXP heftig tegen protesteerde??

HAMMAR

Ik heb de repair al geprobeerd en die geeft aan dat er aanherstelbare schade is. Als ik vervolgens weer normaal boot dan start windows weer op met als eerste de filechk, deze voer ik niet uit (anders blijft ie aan het rattelen met inconsitente sectors). Windows start normaal op! Wat kan ik nog meer doen op de schade te herstellen of adviseren jullie om c te formateren en XP opnieuw te installeren. Het enige wat ik overigens heb gedaan is een nieuwe HP driver geinstalleerd voor de printer, daarna was het hommeles.

Groeten

Roberto

Kun je die ook weer deinstalleren en een kijken wat er gebeurd??

Het klinkt misschien raar, maar laatst installeerde ik een wat oudere versie van Easy cd creator op een XP machine. Tijdens de installatie al meldingen dat hij dit niet prettig vond. Toch doorgaan natuurlijk..........
de "unmountable Boot Volumes" en "IRQL-NOT-LESS_OR_EQUAL" meldingen vlogen mij om de oren.
Nadat ik de reeds gemeldde reparaties had uitgevoerd en dat programma weer verwijderd had, leip alles weer normaal.

Kun je niet eens iets met Partition Magic proberen??

HAMMAR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan