Popups maken in website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

wie geeft mij de html code voor het volgende;

Ik wil namelijk dat als er op een link in mijn site geklikt wordt er een popup komt.

Ben namelijk spelersprofielen aan het maken dus dat je op een naam van een speler klikt en dan een popup verschijnt met informatie over die speler (NIET _about blank pagina) waarvan je de waarde (grootte/resolutie) zelf in kan stellen . en ook nog een een sluit venster linkje erin.

Maak gewoon losse pagina's als profiel en sla deze op als gewone HTML-pagina's, bijv profiel1.html. Voeg hier ook een link aan toe om te sluiten. De bijbehorende code hiervoor is:
Code:
<a href="javascript:self.close">Sluit venster</a>

In de pagina die de popups moet openen maak je een link voor elk profiel met de code
Code:
<a href="javascript:nieuwVenster('profiel1.html')>Profiel1</a>

Tussen de <head> en </head> tags van de pagina die de popup moet openen plaats je het volgende javascript en dan moet het werken (je kunt hier de hoogte en breedte opgeven in pixels, andere dingen zoals scrollbars, de adresbalk en knoopenbalk kan ook, maar heb ik hier weggelaten om het inzichtelijk te houden):

Code:
<script language="Javascript">
<!-- Verbergen voor oude browsers
function nieuwVenster(link) {
hoogte = 100; //hoogte van popupvenster in pixels
breedte = 200; //breedte van popupvenster in pixels
popup=window.open(link, "Venster", "height=hoogte", "width=breedte") //open venster
}
//-->
</SCRIPT>

N.B. javascript moet aan elkaar geschreven worden (in de eerste twee codefragmenten, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.

Succes

Hackerfrans

grootte van popupscherm

Hoe kun je je aparte "profiel"html paginas in een klein formaat krijgen i.p.v. een hele grote pagina? Alvast bedankt, groetjes Daan

Maak gewoon losse pagina's als profiel en sla deze op als gewone HTML-pagina's, bijv profiel1.html. Voeg hier ook een link aan toe om te sluiten. De bijbehorende code hiervoor is:
Code:
<a href="javascript:self.close">Sluit venster</a>

In de pagina die de popups moet openen maak je een link voor elk profiel met de code
Code:
<a href="javascript:nieuwVenster('profiel1.html')>Profiel1</a>

Tussen de <head> en </head> tags van de pagina die de popup moet openen plaats je het volgende javascript en dan moet het werken (je kunt hier de hoogte en breedte opgeven in pixels, andere dingen zoals scrollbars, de adresbalk en knoopenbalk kan ook, maar heb ik hier weggelaten om het inzichtelijk te houden):

Code:
<script language="Javascript">
<!-- Verbergen voor oude browsers
function nieuwVenster(link) {
hoogte = 100; //hoogte van popupvenster in pixels
breedte = 200; //breedte van popupvenster in pixels
popup=window.open(link, "Venster", "height=hoogte", "width=breedte") //open venster
}
//-->
</SCRIPT>

N.B. javascript moet aan elkaar geschreven worden (in de eerste twee codefragmenten, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.

Succes

Hackerfrans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan