Een nieuwe tool om Norton Firewall te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

saldos

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2001
Er is een nieuwe tool om de Norton personal firewall of de Norton internet security te verwijderen.

Voorheen was dat altijd de RNIS.EXE tool, maar deze kon versie 2004 niet verwijderen. Nu heet het RnisUPG.exe en de tool kan ook versie 2004 verwijderen.

De RnisUPG.exe is hier te krijgen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256abe00615e20?OpenDocument&src=bar_sch_nam

[EDIT]Ik heb de tool gecheckt en in de log gaf hij alleen aan dat t/m NIS 2003 verwijderd werd en niets over NIS 2004.
Daarnaast krijg je heel veel foutmeldingen als je NIS 2004 hebt en je gebruikt de RnisUPG.exe.

De tool doet het dus niet voor NIS 2004 en mag daarvoor niet gebruikt worden !!

Ik heb Symantec gemailt, en Symantec heeft nu het artikel aangepast.

Er staat nu:

"RnisUPG will not uninstall NIS or NPF 2004 and will cause errors if it is used for this purpose"

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256abe00615e20?OpenDocument&src=bar_sch_nam[EDIT]

Laatst bewerkt:
Trouwens, even als aanvullig:
Deze tool verwijderd alleen maar de Firewall die bij NIS hoort en niet de antivirus.

De tool om de antivirus 2004 te verwijderen komt binnenkort ook.

Het is nog gemakkelijker om een virus van je computer te krijgen dan een norton product. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Dat vind ik toch wel heel positief, want"It takes one to know one".

Geplaatst door Jozo
Het is nog gemakkelijker om een virus van je computer te krijgen dan een norton product. :rolleyes:

Dan heb jij mcafee zeker nog nooit gehad.

Hoi, ik had nav 2003 en ben zeer tevreden over de werking, ik heb geen enkel virus op men pc gehad norton heeft ze allemaal onderschept en op een jaar waren dat er toch verschillende. Verleden week heb ik dan nav 2004 gekocht want ik geef niet graag mijn visa kaartnummer over het internet door en dan moest ik een volledige nieuwe kopen. De pc boer zei me dat ik nav 2003 gewoon moest verwijderen via configuratiescherm>software enz.. dus de gewone manier. In het boekje bij nav 2004 staat dat je gewoon over 2003 kan heenschrijven. Na de instalatie zag ik dat er bepaalde zaken niet werkten en heb dan norton utilities 2001 verwijderd. Nu lijkt ales te werken, maar als ik bij help en ondersteuning>registreren kijk dan staat daar nog altijd dat norton utilities 5.0 en nav 2003 op mijn systeem geinstaleerd zijn. Hoe kan dit? ik heb ze verwijdert en regclean laten lopen. Doe ik iets fout? want ik heb nav 2003 niet met een speciaal progje verwijderd.

Groetjes

Thnx voor de info Saldos, zal wel handig zijn voor de norton freaks hiero...

Bedankt voor de snelle reactie, ga het straks uitproberen. Moet nu weg.

groetjes

Idd ik vind het al niet normaal dat je apparte tools nodig hebt om programma's (goed) weg te krijgen, bouw die dan in in de uninstaller ofzo!

Geplaatst door Sith Warrior
Idd ik vind het al niet normaal dat je apparte tools nodig hebt om programma's (goed) weg te krijgen, bouw die dan in in de uninstaller ofzo!
het staat u vrij andere software te gebruiken ... ze hebben allemaal voor en tegen, je kiest toch zelf !

Hoi, Spijtig genoeg werkt het van geen kanten. nav 2003 was geen probleem maar 2004?
Ik heb alles verwijderd, Rnav2003.exe laten lopen. nav 2004 weer derop en nu kan ik zelfs norton geen auto protect meer laten werken of mijn e-mail scannen. Krijg steeds de melding dat er een interne fout " 4002,519 " is en dat ik naar de "symantec nowledge base" moet gaan dat doe ik heb alles uitgevoerd wat er maar te vinden is. Terug norton erop en jawel interne fout 4002,519. Nu weet ik het niet meer hoor. Het is toch niet normaal dat je als thuisgebruiker je register moet gaan omspitten om een progje te kunnen instaleren??

Oja, ccSETMGR , ccAPP, ccEVTMGR staat in de opstart en is aangevinkt, c:\sevinst.exe /r ook laten lopen dus als nog iemand een oplossing heeft graag.

Groetjes

Hoi, nog even ter aanvulling op mijn vorige bericht: na lang zoeken toch nog iets gevonden. Op de site van symantec staat beschreven hoe je nav de- en installeerd. Heb alles uitgevoerd zoals beschreven, je moet op die site wel heel diep gaan om alles te vinden en dan alles nog in het engels, alles verwijderd volgens de instructies en dus ook in het register. Daar ik winME draai moest ik bij de nieuwe instalatie in het opstartmenu *state mgr uitschakelen. Ik veronderstel dat dat restore is?. Na installatie ging blijkbaar alles, update, auto-protect en e-mail scannen. Tot ik *state mgr achteraf terug inschakelde, toen was alles weer naar de k****ten. Dus nu heb ik dat weer uitgeschakeld en alles werkt weer. Is dit normaal? Enfin de rest testen we morgen wel uit.

Groetjes

Hoi saldos, dat heb ik dus gisteravond doorgenomen, was wel een heleboel, ik heb alles uitgevoerd zoals het beshreven staat en bij het instaleren van nav staat er dus om *state mgr uit te schakelen als je ME hebt. Hoe je hem weer inschakeld staat er niet, wel hoe je 98 en 98se moet doen. Na de installatie van nav heb ik *state mgr terug ingeschakeld maar dan werkt zoals gezegt auto-protect en e-mail scannen niet. Geen probleem want ik doe toch nooit een restore want om de een of andere reden werkt dat in ME toch niet zo goed.

Groetjes en bedankt voor de reactie

Geplaatst door khk464
Hoi saldos, dat heb ik dus gisteravond doorgenomen, was wel een heleboel, ik heb alles uitgevoerd zoals het beshreven staat en bij het instaleren van nav staat er dus om *state mgr uit te schakelen als je ME hebt. Hoe je hem weer inschakeld staat er niet, wel hoe je 98 en 98se moet doen. Na de installatie van nav heb ik *state mgr terug ingeschakeld maar dan werkt zoals gezegt auto-protect en e-mail scannen niet. Geen probleem want ik doe toch nooit een restore want om de een of andere reden werkt dat in ME toch niet zo goed.
Groetjes en bedankt voor de reactie

Huh? ik kan nergens in het artikel uberhaubt iets vinden over de statemgr.
Ben je wel het juiste artikel aan het lezen?
Het artikel heeft het namelijk over ccSetMgr, ccApp and ccEvtMgr en niet over statmgr.

Nogmaals, het is dit artikel:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256d6e007ce39c?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Volg gewoon die lijst door op die plusjes een voor een te klikken en doe wat erin staat. Dat moet echt werken.

Mocht je echt alles gedaan hebben wat in het artikel staat en je hebt nog steeds dezelfde probleem, dan kun je doen wat hier in staat:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256ca80069d3e5?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Om terug te komen op mijn eerste topic van RnisUPG.exe:

Ik heb de tool gecheckt en in de log gaf hij alleen aan dat t/m NIS 2003 verwijderd werd en niets over NIS 2004.
Daarnaast krijg je heel veel foutmeldingen als je NIS 2004 hebt en je gebruikt de RnisUPG.exe.

De tool doet het dus niet voor NIS 2004 en mag daarvoor niet gebruikt worden !!

Ik heb Symantec gemailt, en Symantec heeft nu het artikel aangepast.

Er staat nu:

"RnisUPG will not uninstall NIS or NPF 2004 and will cause errors if it is used for this purpose"

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256abe00615e20?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Als je in je link gaat naar:
How to remove Norton AntiVirus 2004, clean boot the computer, and reinstall the program
daarna :
NAV installed as a stand-alone product
daarna:
To clean boot the computer (or close all running programs) and reinstall NAV
daarna:
NAV installed as a stand-alone product
daarna:
How to reinstall Norton AntiVirus after you see error messages
Daarna:
Windows 98/98SE/Me
Daarna:
To clean boot the computer
en dan staat eerst de uitleg voor win98 en onder het voorbeeldvenster staat:
For Windows Me users: Click the Startup tab, and then check *StateMgr

Oef, dat was een lange weg. Je tweede link zegt ongeveer hetzelfde en heb ik ook reeds allemaal gedaan.
Nu blijkt alles te werken, nav kon de valse virussen van die testsite Eicher of zoiets ontdekken, dus nu maar afwachten of hij ook automatisch update, want naar ik vernam komt ook dat popup venstertje niet meer en ik vond dat wel handig want dat viel op.
Mischien is bij mij iets fout met *StateMgr en daarom dit conflict, en dan is het mischien zoals in je tweede link aangegeven de laadvolgorde veranderen nog een optie.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan