HELP HELP 2e HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramses Heere

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2003
Berichten
13
Ik heb net een 2e HD aangesloten op mijn computer.
XP herkend 'm maar ik kan 'm niet gebruiken.
Ik moet 'm toch formateren, maar hoe doe je dat?
 
Start > Deze computer > klik rechts op de schijf en kies formateren.
 
Hoe weet je dan dat XP hem herkend?
 
Rechtermuisknop op "deze computer" kies voor beheer, in beheer ga je naar Schijfbeheer, daar kun je de nieuwe schijf eerst partitioneren en dan formateren. Zonder partitie zie XP de schijf wel maar geen partitie's dus is er niets te formatteren.
 
Hoe heb je de HD dan aangesloten?
Op Master of Slave
En welke IDE?

:cool: :thumb:
slk300
 
Pak een opstartdiskette windows 98,
start deze zonder cd ondersteuning.

Type: fdisk
Kijk of hier de schijf herkend wordt,
Zo ja... sluit fdisk,
Type: format d:
(denk aan de spatie)
Nu zal deze geformatteerd worden en wel herhend worden.

Gr jan
 
Ik word gek! Jullie hebben deze **** al 10000X gedaan.
Alles goed gedaan -2e HD op slave gezet - XP herkend 'm - kan 'm alleen niet formateren hoe doe je dat.
Help een rookie er uit
 
wat voor systeem heb je dan?
en wat voor hd heb je gekocht?
kan zijn dat ie niet auto herkend wordt in de bios
of hij is te groot zodat pc er niets mee kan
vaak is daar een programatje voor te downloaden op de site van het merk

in het ergste geval moet je in de bios invoeren wat voor hd het is dus hoeveel cyl. enz.
 
In xp heb je daar een mooi programma voor. Klik op je bureaublad op het icoon my computer met de rechter muisknop en kies voor manage (beheren). Er verschijnt een zogenaamd mmc (microsoft management console) scherm. Aan de linkerzijde zie je allemaal beheerprogramma's staan. Klik hierin op disk management. Aan de rechterzijde verschijnt nu een weergave van je schijfstations (harde schijven, maar ook cd-rom's, branders en dat soort spul). Selecteer hierin de drive die je wenst te formatteren met de rechter muisknop en kies formatteren. KIES NIET C:, dit zal al je gegevens en de windows xp installatie om zeep helpen. Volg de verschillende schermen en dan moet het vanzelf goed komen. Je kunt er een andere drive letter aan hangen, bijvoorbeeld E: of F:, en je kunt kiezen welke bestandsysteem moet worden gebruikt (FAT, FAT32 of NTFS). Persoonlijk zou ik voor FAt32 kiezen.
Als de ruimte op de harde schijf staat aangemerkt als ongebruikt, moet je deze harde schijf eerst partitioneren. Klik daartoe met de rechter muisknop op de harde schijf (NIET DE C: SCHIJF) en kies voor partitioneren. Daarna kan je de schijf formatteren.
 
Dat had ik al gezegd en toen is hij, gezien zijn antwoord, naar apparaatbeheer gegaan. Blijft moeilijk, lezen. Ik schreef duidelijk "Kies voor beheer" en niet "eigenschappen"...
 
Tja, maar beter een keer teveel uitgelegd dan te weinig. We willen toch mensen helpen, nietwaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan