geen internet op 2e pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hoi,
Gisteren heb ik een nieuwe router geïnstalleerd van het merk Belkin.
Nu krijg ik wel internet op de ene pc maar niet op de andere. Beide pc' s vinden elkaar wel.
Beiden hebben XP. Iemand een tip ?

Met de oude router kon ik wel op de twee pc's internetten. Maar is het niet zo : dus de pasw en de login zijn ingegeven in de router. Hij maakt dus verbinding met het net en de provider. Normaal gezien kan je dan toch andere pc's gewoon inpluggen in de router ? Beide pc's vinden wel elkaar via de router.

Bij mijn vorige router kon ik zelfs de laptop van een vriend gewoon aansluiten als dat nodig was zonder probleem en zonder iets in te stellen.

Vaak is het zo dat je bij de configuratie van de router kunt zien welke clients de router herkend.

Kijk even in het boekje van je router hoe daar te komen.

Als je dhcp hebt ingesteld, dan is het inderdaad mogelijk om net zoveel pc's aan te sluiten als er aansluitingen zitten en die hebben dan gelijk link.

succes

Ik heb er het handboek bijgenomen en alles staat zoals beschreven. Trouwens op de pagina van de router staat er : internetconnection OK.
Toch lukt het niet om te surfen.

kun je ook iets zien bij DHCP? Bij mijn router worden dan de clients weergegeven...staat de 2de pc hier ook bij??

een andere mogelijkheid is dat je op de 2de pc geen dhcp heb ingeschakeld. controleer dit nog even voor de zekerheid.

Misschien overbodig, maar staat er misschien een firewall aan op de tweede PC. In XP of een zelfstandige.

Blijkt nu dat een andere externe pc aansluiten wel lukt met dezelfde kabel. Wat zou er kunnen mankeren dan aan mijn pc ?

Na nog een beetje rondvragen zou het kunnen dat die ene pc een vast ip-adres heeft.
Waar kan ik dat zien en hoe verander je dat ?

Je gaat naar start dan naar configuratiescherm, dan daar oftwel netwerk en internetverbindingen aanklikken, of meteen al op netwerkverbindingen (ligt aan instellingen) , als je netwerk en internetverbinding hebt gekozen moet je eerst nog rechtsonderin op netwerkverbindingen klikken.
Dan zie je daar de lan verbinding, deze even met de rechtermuisklik aanklikken en eigenschappen kiezen, dan zie je daar internet protocal tcp/ip staan, deze even aanklikken (zodat die geselecteerd is) en dan even op de knop "Eigenschappen" klikken. Hier kun je dan de ip instellingen maken, hier zou die op automatisch moeten staan, zowel ip als dns.

Groeten Owen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan