Brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermanesmeijer

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2003
Ikheb een Philips PCRW404 CD-R met het volgende probleem; sinds kort kan ik geen audio meer branden,terwijl het wel mogelijk is om een bv een backup van mijn foto's te maken op CD.

Ik gebuik Nero-burn, maar ook met de meegeleverde software van Philips gebeurt hetzelfde:na plusminus 4% van de verwerking blijft de hele boel hangen, en is de enige uitweg het uitzetten van de PC.

Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Probeer Nero eens te updaten of met een ander programma cd's te branden. Waarschijnlijk ligt het aan de software.

Kan je iets meer gegevens geven.

Nero versie > windows ?

groetjes speedtouch

Als je gedaan hebt wat Masera voorstelde , en het probleem is er nog.

Verwijder de cd-rom eens uit apparaatbeheer en start vervolgens de pc opnieuw op , windows zal hem opnieuw installeren.

Probeer het dan nog eens.

Groetjes speedtouch

Brand je on the fly of zet je hem eerst op de hdd en daarna branden.

groetjes speedtouch

Het zijn files die ik reeds op de harddisk had klaarstaan. Ik had ze van Mp3 naar WAV omgezet. Eerst via Lame, toen nog een keer met Winamp, dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.

de W98-driver heb ik geïnstalleerd, maar ik weet niet wat ik met die Nero-diver moet: Opslaan? Openen? Installeren, maar hoe?

De Windows-aspi driver had overigens geen effect.

groet,
Herman

Q: How do I install the dll-file?
A: The file is zipped, so you will need winzip to unzip it. Then open up the zip-file with WinZip and extract the dll-file to your windows\system directory.

Op z'n hollands

unzip de file klik rechts en kopieren
klik op C:
Open de map windows
Open de map system
klik op bewerken
Plakken.

start de pc opnieuw op en probeer het dan eens.

groetjes speedtouch

Na het kopieeren van de dll file naar windows/system krijg ik deze boodschap bij het starten van Nero. Ik heb de bestaande file helaas overschreven.

Welke boodschap geeft hij ?

als je een bijlage bij wil voegen moet je dat in .jpg doen want hij mag maar 100kb zijn.

groetjes speedtouch

Dit is de boodschap, die ik nu ook bij het openen van Media-player krijg.

groet,
Herman

Bijlagen

• aspi.jpg
    aspi.jpg
    18 KB · Weergaven: 23
Raar dat die aspi het niet doet.

geen nood ik zoek ff naar een andere , en als dat niet lukt kan je gewoon nero ff opnieuw installeren.

kom zo terug

btw heb je de nero info tool al gedownload.

groetjes speedtouch

info-tool nog niet opgehaald,ik wilde eerst dit maar weer aan de praat krijgen. Heb Nero inmiddels al opnieuw geinstalleerd, maar krijg nog wel dezelfde melding.
Hij geeft ook aan dat het om een Windows-file gaat die wordt gemist.Kan ik die wellicht van de installatie CD-Rom halen?

Laatst bewerkt:
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik deze start geeft de readme.txt aan dat er een dll en uxd file moeten zijn uitgepakt,maar ik zie ze niet in de map waar ik aangeef dat er met worden uitgepakt.
Hetmoet er wel staan zie ik nu,want een tweede poging vraag om overschrijving

Laatst bewerkt:
Als het goed is pakt hij ze uit in een temp map en vandaar zet hij ze op de goede plaats.

na het installeren wel ff de pc opnieuw opstarten , en met de info tool kan je zien of de juiste aspi drivers erin staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan