usb of firewire (camera jvc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Ik heb net een videocamera (jvc GR-D20)gekocht met mini dv uitgang.

Je kan hem dus aansluiten op de pc, nu heb ik een vraagje:

op die uitgang past een usb kabeltje en als ik hem inplug zegt windows dat er een nieuwe hardware gevonden is, ook dat het aparaat niet herkent wordt en dat ik de helpfunctie moet raadplegen.

Als ik echter de reviews lees op internet dan staat bij mijn camera: (k i.Link, IEEE 1394)
Wat wil dit precies zeggen en wat moet ik ervoor aankopen?
Ik heb geen firewire kaart denk ik.

Bedankt voor de hulp!

meer kans op antwoordt...
sorry
zal niet meer doen

werkt inderdaad niet meer dan 1 x plaatsten.

alle andere zijn dicht en in deze kun je wachten op antwoord.

i-link is een andere naam voor IEEE 1394. Volgens mij bedacht door Sony. En MacIntosh gebruikers noemen dat ding een firewire. Voor jouw pc kun je gewoon een firewirekaartje kopen bij de pc boer. Firewire is te preferen boven usb omdat het sneller gaat. Alhoewel ik op mijn laptop ook alleen maar usb heb en daar toch prima mee kan werken.

Ik heb ook een JVC een GR-DVP3 en met de USB kan ik de foto's overzetten van de geheugenkaart en met de DV-Out kan ik de firewire gebruiken.
Je moet dus een USB kabel hebben en een firewire kabel, en niet te vergeten een firewire aansluiting op je PC.
Kijk maar in je conf.scherm bij netwerkverbindingen of je een 1394-verbinding ziet, dan heb je het, anders moet je een kaartje kopen.

hoi ik heb dus die kaart ook moeten kopen ,alleen kan iemand me goed uitleggen hoe ik die er in doe,
groetjes ellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan