MysQL naar en andere provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitecfreak

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2003
Mijn Forum is bij een kennis ondergebracht, deze beschikt over php en mysql. Nu wil ik over stappen naar een andere provider die php en mysql ondersteund en wil mijn database meenemen.

Zijn hier tools voor, hoe gaat dat ?
gr33tz

heel makkelijk
ik neem aan dat je vriend dan ook de webbased 'phpmyadmin' op zijn host heeft staan
wat je dan doet, je gaat naar de database waar je alle tabellen, tabelstructuur, ingevoerde gegevens enzo instaat die je wil opslaan...vervolgens klik je op het tabblad "Exporteer"...je slaat het op als een bestand...

vervolgens ga je naar je nieuwe host, aangenomen dat deze OOK phpmyadmin heeft (90% van php-hosts hebben dit wel)...hier maak je een database aan (dat moet je handmatig doen), ook dit gaat onder phpmyadmin...
dan klik je op die databasenaam, en klik je op tabblad "SQL"...vervolgens klik je op de knop bladeren en laad je het bestand dat je eerder is opgeslagen...dan klik je op het knoppie "Start" en alles wordt weer in je database gevoegd

tis een lang verhaal, maar een paar simpele stappen die je moet doornemen :)

succes

p.s. JPeetje heeft zojuist zijn 1000e bericht gepost :thumb::evil::love::cool:
op naar ..5000 ? ;)

JPeetje, bedankt, helemaal duidelijk. Zal straks even kijken. Komt nu wel goed.
Bedankt voor je uitleg :thumb: prima voorelkaar

Eindelijk is mijn website overgezet en kan ik nu mijn database overzetten.

Helaas is het mij niet gelukt, het enige van exporteren is ms excel, natuurlijk al wat geprobeerd maar ik kom niet verder..

Ik heb 4 tabellen onder de naam forumpje. kan ik alle de 4 tabellen in een keer opslaan of gaat het per tabel?

Aanvulling:
Welkom op phpMyAdmin 2.2.5
MySQL 3.23.58 running on localhost as mokieda@localhost

Laatst bewerkt:
het lukte niet ? :confused:
hm juist, nou misschien dat 't met een plaatje 't nog duidelijk wordt...
*klik*

daarna krijg je een schermpje met allerlei tekst...selecteer ALLES van die pagina, op
Database ... wordt uitgevoerd op ...
dat is het enige dat je weg moet laten
de rest sla je op in een *.txt bestand...
dan ga je naar je andere provider toe...maak je een nieuwe database aan...klik je op tabblad SQL...klik je "bladeren" en selecteert het bestand
alles hoort dan weer ingevoegd te zijn

Laatst bewerkt:
Bij mijn nieuwe host hebben ze wel een nieuwere versie, doch www.alphamegahosting.com heeft blijkbaar geen zin om het nieuwste erop te zetten.

Alpha.. phpmyadmin 2.2.5 en mysql 3.23.58 :mad:

Efficienthosting phpmyadmin 2.52 en mysql 4.0.15 :thumb:

php2jpg.JPG

Dit is ongeveer gelijk aan van een hogere programmeer taal terug naar asm of asm naar eentjes en nulletjes

Laatst bewerkt:
oeps, sri, NEE, ben nix verder gekomen

Exporteren komt niet voor in de versie die alphamegahosting gebruikt, in de nieuwere versies van phpmyadmin (o.a bij mijn nieuwe host) komt exporteren wel voor, zoals je plaatje al aangaf.

De plaatjes zijn van de oudere versie waar ik het weg wil hebben.

Dus zal het op een andere manier moeten dan alleen op exporteren drukken (wat er niet is), maar weet niet hoe... :( :( :(

Opgelost,
ik heb bij de bron gevraagt en zie daar, problem solved.
JP bedankt voor je schrijven en meedenken...

groeten uit het hoge Noorden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan