probleem met mijn processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

heyheyhey

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
ik heb nu een profesor zitten van intel celeron kan ik er een profesor van intel pentium bv 4 opzetten
of ondersteund mijn moederbord dat niet?

Hallo heyheyhey.

Tja dat wordt moeilijk beantwoorden!

Welk merk/type moederbord heb je?
Welk type celeron processor heb je?

Als dit niet weet instaleer dan even aida32, hier te downloaden http://www.aida32.hu/download/aida32ee_385.zip

Groetjes Erik Rothuis.

Laatst bewerkt:
probleem met pocessor

ik heb een intel celeron 2.66GHz processor en info over mijn moederbord kan je vinden op www.miniq.com bij de miniq 450

Hallo heyheyhey.

De celeron processor is nooit gemaakt met 2,66GHz kloksnelheid, wel met 2,6GHz. Dus ik vermoet dat je dat verkeerd hebt, of je hebt al een pentium IV.

Mocht je toch een andere processor aanschaffen. Het mag maximaal een 533MHz FSB, en maximaal 3,02GHz zijn voor je moederbord.

Groetjes Erik Rothuis

processor

ja maar als ik opstart staat erop celeron 2.66GHz maar als ik soms een spelletje instaleer bv van F1 2002 staat er op intel pentium 4 2.7GHz en ik heb al het programma aida gadraaid en daar staat ook 2.66GHz maar wel celeron

Download hier Wcpuid;
http://www.webattack.com/get/wcpuid.html
Daarmee komen (bijna) alle gegevens van je processor te voorschijn.
Plaats eventueel een screenshot daarvan in je volgende bericht.
Je krijgt dit te zien.
(zie bijlage)
attachment.php

Deze is van mijn processor, jij krijgt natuurlijk andere gegevens te zien.

Bijlagen

• wcpuid.gif
    wcpuid.gif
    20,3 KB · Weergaven: 77
precessor

bij de cpu staat intel celeron 2.00GHz welke processor moet ik nu kopen of is een celeron ook voldoende

Hallo heyheyhey.

Dat ligt er maar net aan wat je met die computer van plan bent. Deze zou voldoende moeten zijn voor, internetten, textverwerking, cd/dvd branden, meeste games. Als je videobewerking, dvdrippen, of andere zware applicaties gaat gebruiken, raad ik je aan een pentium IV aan te schafen. Omdat deze zijn voorzien van 512Kb cache, in plaats van 256Kb. Het moederbord van je ondersteund maximaal 2,8GHz-533FSB, 2,5-400FSB pentium IV.

Maar snelheid is meest afhankelijk van het hoeveelheid geheugen dat er in een pc zit. Werk je bv met xp en heb je regelmatig meer programma´s geopend, en heb je maar 256Mb geheugen kan een pc erg traag worden.

Waar je ook op moet letten dat je niet te veel programma´s in de achtergrond hebt draaien. Ik doel daarmee op de pictogrammen rechts onder in je scherm, en spyware.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan