aansluiten scanner

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
heb een probleempje. Heb nieuwe scanner gekocht (Canon Lide 20). Deze moet ik op de computer aansluiten met een USB kabeltje. Doch daar waar ik dit moet aansluiten zit mijn USB kabeltje van mijn printer. (ik zie maar een plaats waar ik dit usb kabeltje kan aansluiten achteraan op m'n harde schijf). Als ik scan kan ik dus niet printen (ik moet iedere keer dat kabeltje uittrekken en het andere plaatsen).
Bestaat hier een oplossing voor dat ik deze twee kabeltjes kan aansluiten ?
Alvast bedankt voor jullie hulp !!!!!!

USB Hub kopen is misschien een oplossing.

Weet je zeker dat je PC maar één USB poort heeft, als USB aanwezig is zijn er (bijna) altijd twee USB poorten, zelfs op laptops...

Mocht er echt maar één zijn, dan kan je een PCI kaart kopen met 2 of 4 USB poorten of als je nog ruimte aan de voorkant over hebt, een vrije 3'5 of 5,25 inch bay, zou je daar extra usb poorten kunnen inbouwen.
Je kunt ook kiezen voor een externe oplossing, een kastje dat je aan de ene kant aansluit op je ene usb poort en waar je aan de andere kant 2 of 4 usb poorten voor terug krijgt.

N.b. een PCI kaart die je achter in je PC moet inbouwen is waarschijnlijk het goedkoopst, vanaf 10 euro (wel even goed zoeken) = 1 + 4 is 5 poorten, inbouw aan de voorkant gaat al snel naar de 20 tot 40 euro en dat geld ook voor extrene oplossingen = van 1 naar 4 poorten.
Je moet natuurlijk wel een vrij slot hebben om een extra PCI kaart in ten kunnen bouwen.

Bedankt voor het antwoordje. Alles is opgelost. Heb een 4 port mini usb hub aangekocht en aangesloten. Alles werkt nu prima !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan