extra geheugen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nostrovia

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2003
ik heb een oude pentium 2 en daar wil ik extra geheugen in plaatsen maar ze zeggen dat ik er niet veel bij kan plaatsen.
hoeveel zou ik erbij kunnen gooien.
20 gb mischien???

20gb??? Dat lijkt me wat overdreven. (het bestaat niet eens ) :)
Als je het over geheugen hebt praat je over het algemeen in MB Megabyte en niet gb

1 Gigabyte =1000mb

Vertel is wat voor moederbord je hebt en processor!!

Dat hangt van je moederboard af.
Probeer te achterhalen welk moederboard je hebt met bijv AIDA en dan kan je bij dat bedrijf de specificaties bekijken en zien hoeveel geheugen er geinstalleerd kan worden.

hmm bedoel je geen hardeschijf me broer noem dat,
dus geheugen lol

gevonden

Processoreigenschappen
Fabrikant Intel
Versie INTEL(R) CELERON(TM)
Externe Kloksnelheid 66 Mhz
Actuele Kloksnelheid 400 Mhz
Type Central Processor
Voltage 3.3 V
Status Geactiveerd
Upgrade Slot 1
Socket Aanduiding SLOT 1

dit heb ik dus.......
maar het zegt me niks ...
iemand????

Kortom, SDRAM PC 66, erg oud.

Is niet nieuw meer te kopen (66 niet iig) maar probeer het via via 2ehands te bemachtigen.

PC100 zal ook werken, PC133 ook wel, maar dat is tegenwoordig vaak enkelzijdig geheugen en dat slikt die PC niet. PC100 is nog wel te krijgen.

lijkt me onverstandig, dat kost nog snel (nieuw) 50 euro voor 256 mb.. KLEIN beetje geldverspilling

256MB is ook zwaar overkill voor die PC, 128MB erbij (www.marktplaats.nl) is meer dan zat.

Ja precies.. niet nieuw.. en hou het liever op 66 mhz (100 in uitzondering)

Geplaatst door acid007
Ja precies.. niet nieuw.. en hou het liever op 66 mhz (100 in uitzondering)

Waarom liever 66Mhz? 100Mhz kun je later evt. in een andere PC gebruiken, 66Mhz is waardeloos aan het worden.

Voor iemand die geen klap van pc's afweet, die koopt 100 Mhz.. STEL het werkt niet (genoeg ervaring mee) dan weet hij/zij niet hoe het opgelost moet worden. 66 Mhz is in dat geval gewoon veilig.

hmm hmm

volgens mij hebben jullie het over werkgeheugen..
toch.
maar ik wil een grotere harde schijf..
en er is mij verteld dat je ook die niet al te groot aan moet schaffen voor dit ding..

trouwens wel toppie hoorn die reakties..

Ow...

Ik zou zeker niet veel investeren in die PC, zoek een leuke 2ehandse schijf van rond de 20GB, meer en dus duurder is zonde.

cool

thnx......daar heb ik nog iets aan.

bye the way .wat kosten die dingen nog nieuw dan

Nieuw? Ik hoop dat ze in die grootte nog te koop zijn, ik gok dan op een EUR of 50 á 60

Hallo,

Wij hebben zelf een Genuinelntel Intel (r) Celeron (tm)
processor, en we hebben geheugen geplaatst totdat we een totaal van 192 mb hadden.
We hadden een harde schijf van 4 GB en een extra HD geplaatst van 20 GB.
Dit hebben we kunnen plaatsen zonder kunstgrepen te moeten uithalen, zoals upgrades bios ed.
Wat we er voor betaald hebben weet ik niet meer precies maar onze computer is er wel door verbeterd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan