Updaten van firmware zonder diskdrive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconry

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Ik moet de firmware van m'n dvd-brander updaten en een begeleidende tekstfile zegt dat ik een bootable opstartdiskette moet maken en daar de *.bin en *.ex-files op moet kopiëren.
Maar... mijn computer beschikt nl. niet over een diskdrive!
Hoe krijg ik nu mijn firmware geupdate?

Als dat nodig is, kan je de betreffende speler ook ff bij iemand anders in de pc hangen die wel over een floppy drive beschikt.

Waaorm moet je de firmware updaten?

Of je maakt een DOS-bootable CD-rom met daarop de bestanden.

b.t.w. voor de NEC1300A is er ook een Windows installer, wellicht ook voor die van jou?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash
Waaorm moet je de firmware updaten?

Meestal om er voor te zorgen dat er meer merken DVD-r worden ondersteunt. Met de NEC1300a is firmware versie 6 of 7 nodig om de brander met Princo's om te laten gaan (merk DVD-R)

Aanvullende informatie...

- Ik werk met Windows XP Home Edition
- De brander is de NEC ND1300
- Brander-software: NERO 5.5.9.14
- Geen floppydisk-drive

NERO werkt nu samen met een CD-brander. Herkent NERO straks de nieuwe DVD-brander automatisch, of moet ik daarvoor nog iets instellen?

Overigens heb ik volgens mij 2 opties:
- de bestaande CD-brander handhaven en de DVD-speler vervangen door de NEC-DVD-brander óf
- de bestaande CD-brander vervangen door de NEC-DVD-brander.
Is dit juist en zo ja, wat verdient dan de voorkeur.

(De brander moet weliswaar nog worden geleverd, maar ik wil goed voorbereid zijn....)

NEC ND1300 DVD/CD-brander: bulk

Ik neem aan dat er bij een bulk-exemplaar géén NERO wordt bijgeleverd.
Dit is overigens geen probleem omdat ik mijn eigen NERO toch kan updaten naar de 6-versie....

Geplaatst door Tiborv
b.t.w. voor de NEC1300A is er ook een Windows installer, wellicht ook voor die van jou?

Ik herhaal het maar, lijkt mij in dit geval wel nuttig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan