hoe nieuw venster centreren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DONOVAN

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Hoi,

Ik zit met een probleempje:

Ik probeer om een nieuw venster te centreren.
[Dat wil ik graag omdat het venster 700x550 moet gaan worden, en het staat zo vreemd als het ergens in een hoekje staat]
Als je op een link klikt moet het nieuwe venster precies in het midden van het scherm komen te staan, ongeacht wat voor resolutie de bezoeker dus heeft.
Ik had een script gevonden, maar volgens mij werkt dat alleen als je 1024x768 gebruikt. [zie bijlage]

Wie kan mij aan een simpel maar doeltreffend scriptje helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Jouw script heeft niks te maken met het centreren van de popup aangezien je de positie er gewoon in hebt staan.

Om iets op je scherm te centreren zal je eerst moeten weten hoe breed/hoog het scherm is.. Hier de breedte/hoogte van je popup vanaf trekken en dit door 2 delen...

Bekijk gewoon de bijlage maar eens ;)

:D

Geplaatst door Japie82
Hoi,

Jouw script heeft niks te maken met het centreren van de popup aangezien je de positie er gewoon in hebt staan.

Ja dat weet ik. Ik wilde met dat script alleen laten zien hoe ik het niet wilde doen.
Ik wilde namelijk in eerste instantie een script laten kijken welke resolutie de bezoeker had, en dan laten door linken naar de site die ik voor die res. had gemaakt.
Dan zou ik dus heel wat sites en berekeningen moeten maken.
Vandaar dat ik dus iets simpeles zoek.

Ik zal wel even naar je script kijken. Je hoort het nog.

kijk anders ff in de broncode van deze site...
heb je meteen een goed voorbeeldje van hoe het werkt

Dank je JPeetje.

ff testen.
Zo zou het dus altijd moeten werken?

Bijlagen

Helemaal goed...

Hey het werkt precies zoals ik wil.
Thanx.

Toch heb ik nog twee [kleine] vraagjes:
  • 1. Is het ook mogelijk om een statusbalk onder het venstertje te krijgen? Dit is zodat de mensen dan kunnen zien hoe snel/langzaam de pagina wordt geladen. In sommige vensters wordt namelijk een .swf bestand geladen. Dit kan natuurlijk soms even duren, en ik wil niet dat de mensen denken dat er niets gebeurd
  • 2. Stel dat ik meerdere links op een pagina heb, die als ze zouden worden geklikt in een popup venster zouden moeten openen. Ze zijn echter van verschillende formaten. Hoe geef ik dat dan aan in het script? Nu zijn ze allemaal bv 700x550. Ik wil naar: 2x 700x550 en zeg: 3x 650x500. Tuurlijk kan ik de grootste maat aanhouden, maar ik heb liever dat het venster precies past om de inhoud.
    Hoe los ik dit op?

Laatst bewerkt:
Code:
<html>

<head>

<title>Donovan</title>

<script language="JavaScript">

function newWindow(mypage,myname,w,h,features) {
  if(screen.width){
  var winl = (screen.width-w)/2;
  var wint = (screen.height-h)/2;
  }else{winl = 0;wint =0;}
  if (winl < 0) winl = 0;
  if (wint < 0) wint = 0;
  var settings = 'height=' + h + ',';
  settings += 'width=' + w + ',';
  settings += 'top=' + wint + ',';
  settings += 'left=' + winl + ',';
  settings += features;
  win = window.open(mypage,myname,settings);
  win.window.focus();
}
</script>

</head>

<body>

<p align="center"><a href="JavaScript:newWindow('http://www.mijn-site.htm','popup',700,550,'status=1')">Donovan</a></p>

</body>

</html>
op die manier komt er een statusbar onderin...dit kon je heel simpel toevoegen, je ziet een extra deel genaamd 'features'...zet hier status=1, wat staat voor statusbalk = TRUE, oftewel weergeven die handel
als voor 2: tuurlijk, dat gaat nog simpeler dan de eerste..
kijk eens goed naar de link die je maakt:
Code:
<a href="JavaScript:newWindow('http://www.mijn-site.htm','popup',700,550,'status=1')">Donovan</a>
http://www.mijn-site.htm = de link
popup = de naam van het venster
700 = de breedte van 't venster
550 = de hoogte van 't venster

dus als je gewoon verschillende links maakt waarin je de breedte & hoogte verandert, krijg je ook verschillende grootte vensters...voorbeeld:
Code:
<a href="JavaScript:newWindow('http://www.mijn-site.htm','nieuw venster',200,200,'status=1')">Donovan</a>[/
Zo krijg je een popup van 200 bij 200 met de naam nieuw venster. Dit heeft een reden. Als je op de ene link klikt dan opent zich een popup...Zou je dan ook op die andere link klikken, dan zou die link in het al geopende venster openen...verander de naam, en dit gebeurd niet

succes :)

Sjonge jonge zeg.
Nu ik het zwart op wit zie denk ik: ja dat had ik ook nog wel gekund zeg! Té makkelijk. :o

Toch is er nóg iets:
Als ik via een link op mijn index.html, mijn site open in een gecentreerde popup, openen alle gecentreerde vensters daarna in hetzelfde venster.
dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik heb de: <base target="_blank"> tag weggehaald.
Wat nu...

Sorry hoor als ik teveel vraag. Ik had me vanmiddag al suf gezocht naar scripts, maar zie door de bomen het bos niet meer.

:o

[ff later]oh, wacht even... ik denk dat ik het wel op kan lossen met de laatste zin uit je vorig bericht[/ff later]

Wordt [morgen] vervolgd... Ik ga slapen.

Nogmaals bedankt JPeetje.

Laatst bewerkt:
dat leg ik dus idd in het laatste stukje uit :)
succes d'rmee & slaap lekker

Ik heb ff lopen stoeien met het script, en alles werkt naar behoren.
Ik ben nu helemaal geholpen.

Nogmaals hartelijk bedankt.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan