Waterkoeling en systeem vernieuwd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve

Inventaris
Lid geworden
28 nov 2001
Door tijdsgebrek en andere euvels was ik m'n waterkoeling en m'n systeem wat aan het verwaarlozen, m'n slangen zaten bijvoorbeeld vol met algen en andere rotzooi, en m'n systeem was één grote stofboel. Tijd voor een grote schoonmaak dus. Ik heb het chipset- en VGA-blokje die al twee maanden in m'n kast lagen, geïnstalleerd, nieuwe slangen en pilaren geplaatst, het pompje (dat al maanden in een emmer naast m'n PC lag) is nu in m'n kast geïnstalleerd en ik heb m'n kast ook eens goed opgeruimd.

Het resultaat is zeer strak, aan het water is een UV-reactive additive toegevoegd en m'n geronde kables zijn eveneens UV-reactive. In combinatie met een UV-CCFL geeft dat een erg mooie effect. Oordeel zelf, bij gebrek aan een digicam heb ik alle foto's gemaakt met een webcam.

overzicht.jpg

Overzichtje van m'n systeem. Ik heb nog een tweede TFT-scherm maar die staat samen met de andere zooi boven (PC staat op de foto's in m'n werkplaatsje).

scherm.jpg

M'n 19" TFT-schermpje, namelijk deze:

TFT.jpg

WC.jpg

Overzichtje van de waterkoeling

WC2.jpg

Ander overzichtje

reservoir.jpg

Het reservoir

radiator.jpg

De radiator + twee zelf zilvergespoten fans

CPU.jpg

Processorblokje

Laatst bewerkt:
chipset.jpg

Chipsetblokje

Hydor.jpg

Hydor-pompje

fangrill.jpg

Leuke fangrill ;)

De mooie gloed in de slangen en de kabels is dus te danken aan de reactie op het UV-licht.

Laatst bewerkt:
Mja, dat licht valt eigenlijk goed mee. De UV-lamp genereert bijna geen zichtbaar licht, enkel de LED'jes op m'n baybus (die de fans aanstuurt) zijn een bron van licht :)

Je hebt er weer aardig werk van gemaakt, mooi hoor.Hier vind de minister van financien dat niet zo'n goed idee:confused:

Je bent weer lekker creatief bezig geweest Steve.:D:thumb:

Whoa, respect! Ik hou het persoonlijk het liefst bij een PC zonder toeters en bellen en die het gewoon doet (hiermee zeg ik niet dat die van jou het niet doet hoor ;)). Ach ja, de 1 doet patserig en gooit neon onder zijn scooter en de ander maakt een disco van ze pc, niks mis mee toch? :cool:.
En hoeveel kost nou zo'n waterkoeling systeem?

Ziet er weer netjes uit steve :thumb: :D
Hoelang ben je nou met alles bezig geweest?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan