outlook Express openen duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorg duitsman

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
beste mensen,

pas xp pro geinstalleerd en alles werkt als een zonnetje alleen outlook express 6 niet. Het probleem is dat het openen van het programma erg lang duurt, vervolgens werkt alles perfect

wie o wie heeft een antwoord

msn 6.1

ik zal eens proberen msn te verwijderen en dan kijken of het probleem zich nog voor doet ik laat het jullie wel weten

msn 6.1

msn verwijdert maar heeft geen zin outlook express openen duurt nog steeds lang grrrrrrrrr

pstores.exe

dit bestand kan ik niet vinden op pc als ik hem kan vinden op internet waar moet ik deze dan plaatsen

ik werk met xp pro

groet

Msn en windows messenger zijn twee verschillende dingen, als je windows messenger heb uitgezet, is dit de oplossing:

Sometimes removing or disabling Windows (or MSN) Messenger causes OE to open slowly. This will shown by an entry in the system error log: The server {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} did not register with DCOM within the required timeout. To fix this, open Regedit and navigate to this key:

HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID
\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
\InProcServer32

In the right-hand pane, double-click on the (Default) value and delete whatever is entered there, leaving it blank. Click OK. Now perform exactly the same step with the key directly underneath, namely

HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID
\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
\LocalServer32

Once both (Default) values are empty, OE will open normally.

bedankt maar....

jozo bedankt voor je vorige bericht, ik heb de reg sleutels leeg gemaakt en inderdaad outlook start weer gewoon op alleen krijg ik nu de volgende foutmelding

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.brabant.chello.nl', Server: 'smtp.brabant.chello.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

wat moet ik hiermee doen

groet

Heb onderstaand voorbeeld gevonden qua foutmelding, kan dat op jou slaan?

Ik ontvang wel mail maar als ik op die mail reageren, dan lukt dat niet, ik krijg deze foutmelding:

Het verbinden met de server is mislukt. Account: 'pop.uwserver.nl', Server: 'smtp.uwserver.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Het blijkt dat een aantal internetproviders niet toestaat dat hun klanten mail versturen via andere stmp-server dan die van zichzelf: Hier zijn 2 oplossingen voor. - vervang smtp.uwserver.nl door de smtp-server van uw internetprovider; - neem een internetprovider die het wel toestaat.

Hier gelezen.

Jozo,

Bedankt voor de tip heb gedaan wat jij beschreef en Outlook Express werkt weer als vanouds !!!!

Limbo

nogmaals dank

allen bedankt voor de hulp. De foutmelding die ik kreeg nadat alles weer goed liep: kan geen verbinding maken met port 25 en port 110 kwam door de update van outlook.

ook al weer verholpen. Misschien ooit tot een volgende keer maar ik hoop dat het niet nodig is ; tenminste niet om een vraag te plaatsen ;-)

mvrgr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan