muziek toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Van een aantal foto's heb ik een diavoorstelling gemaakt die als een slide over mijn beeldscherm verschijnt. Nu wil ik hier muziek onder zetten. Als ik (via invoegen, films en geluiden) geluid uit bestand toevoeg gebeurt dit bij de eerste dia. De dia voorstelling gaat ook niet verder, hij blijft bij deze dia staan en speelt de muziek af. Hoe kan ik een (bijv.instrumentaal) nummer toevoegen terwijl de diavoorstelling wordt weergegeven.

bvd Harrie

't is mogelijk,.
(heb 't net geprobeerd, en het werkt)

- Open Powerpoint
- Klik in de balk op "Invoegen"
- Klik op "Films en geluiden"
- daarna op "Geluid uit bestand..."
- Zoek je muziekstukje op

ok, en nu verder:
- Klik in de balk op "Diavoorstelling"
- dan op "aangepaste animatie" klikken
- selecteer je muziekstuk (media x )
- daarna klik je op de tab "multimedia instellingen"

--> Diavoorstelling voortzetten
--> Afspelen stoppen: Na x dia's

ohja, bij de eerste tab (volgorde en tijdsinstelling) heb je bij "animatie starten" vast wel automatisch 00:00 opgegeven. (zo start de muziek namelijk gelijk)

Hoi Harry,

Ik weet niet via welke versie jij werkt, maar als het XP is kun je in het taakvenster bij "Dia-overgang" bijna alles regelen.

Succes!

Wanneer moet ik het geluidbestand invoegen. Als ik powerpoint open kan ik geen geluid invoegen omdat deze optie grijs is. Alleen als ik een foto selecteer kan ik het bestand toevoegen. Ik kom daarna niet in de volgende foto.

Oja Joost bedoel je met versie Windows XP of Powerpoint XP.

Harrie

Hoi Harry,

Ik bedoelde Office (powerpoint) XP.

Als ik bij mij een nieuwe presentatie begin en ik kies bij de eerste dia gelijk voor invoegen figuur uit bestand/mediagalerie, dan is deze bij mij niet grijs.

Ik maak dus deze keuze en kies een muziekbestand uit. (in het geval van mediagalerie verschijnt deze in het taakvenster).
Wanneer ik een keuze heb gemaakt dan krijg ik van Powerpoint zelf de vraag of deze muziek automatisch afgespeeld moet worden. (daar kies ik dus ja, volgens mij wilde jij dit ook)

Nu is het muziekbestand ingevoegd. Wanneer ik nu op F5 druk, speelt de voorstelling en begint de muziek meteen te spelen.

De diaovergang in het taakvenster waar ik het overhad is een hulpmiddel om te bepalen hoelang bijvoorbeeld de dia met de muziek moet spelen en over moet gaan in de volgende.

Kom je hier verder mee?
Zo nee.....BRAND los!

Het is me gelukt. Joost en Jkoelman bedankt. Het is nu een kwestie vawn timen zodat de gesecteerde muziek precies in het aantal dias past. Is er ook een mogelijkheid om de muziek langzaam zachter te laten worden???

Harrie

Hoi Harry,

Het is wellicht een goed idee om jouw muziek in een muziekprogramma te bewerken. (en weg te laten faden)

Je kunt dan ook gelijk het bestandje net zo lang maken als jouw voorstelling. Hoef je niet te timen in PP

Let er wel op dat een perfecte dia-overgang op meerdere pc's nooit mogelijk is omdat powerpoint, Windows de muziek laat afhandelen!

Of te wel set-up en hardware (geheugen, processor, e.d) spelen hierin een grootte rol!

Succes!
P.s, als je nog geen goed muziekprogje hebt, kan ik jouw er wel een toezenden. (freeware)

Hoi Harrie,

Hij is onderweg.

Heb tevens de link van de Website toegevoegd, kun je eventueel bij problemen gewoon downloaden van de website. (en natuurlijk daar de uitleg lezen)

Succes!

Hoi,
Waarom deze gegevens niet in het topic plaatsen dan zijn anderen ook weer geholpen???
Groeten
Aquarius

Hoi Aquarius,

Terechte opmerking, ik zat waarschijnlijk te slapen! (excuus daarvoor)

Hier is de link van de site voor informatie over het programma & het downloaden daarvan: http://download.com.com/3002-2140-10125657.html?tag=dir

Hiermee kun je tevens muziek converteren naar een kleiner bestandsformaat voor snellere afhandeling door windows.

P.s, heb er zelf nog maar weinig mee gewerkt, maar een bevriende DJ vertelde dat dit een prima progje is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan