Homepage beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peacebringer

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Hi,

ik heb een paginatje op de chello server. Nu wil ik een account maken zodat een selectief groepje mensen de site kunnen bekijken. Ik wil het dus zo dat als iemand het betreffende adres invoert, een popup scherm verschijnt, waar hij/zij een username en password in moet voeren.

Is dit mogelijk door b.v. de index.html aan te passen of moet ik extra tools installeren...Is het uberhaupt wel mogelijk op een chello server?

Greetz

Peacebringer

Bedankt voor je reply, ik heb inmiddels het scriptje actief en het werkt al leuk.

Groet,

Peacebringer

Fijn dat je wat aan die link had. Misschien kun je de vraag nu op" opgelost" zetten.

Ik heb ook even naar het scriptje gekeken. Zoiets zoek ik dus ook, maar dan zo, dat ik op 1 pagina meerdere hyperlinks kan "beveiligingen". Dat lukt mij met dit scriptje niet, maar ik ben ook niet zo'n java-scriptkenner. Is er in dit script een oplossing, of moet ik naar iets anders uitkijken.

Bedankt alvast voor het antwoord.

Misschien kun je meerdere functies maken en elke link een andere functie.

Dit script werk volgens het principe dat de naam van je pagina gelijk is aan het wachtwoord.

Dus als je wachtwoord "hoi" is, dan ga je naar "hoi.htm".
Hetzelfde geld voor 239423fsfsfjk, dan ga je naar 239423fsfsfjk.htm.

Je kan dus een oneindig aantal pagina's maken.

Maar "beveiligen" is hier een te groot woord voor.

t.

Ik begrijp nu wat ik fout deed. Ik had het script 2 keer neergezet, beide met een ander wachtwoord. Ik had de scripts ook nog verder aangepast, maar het werkte niet. Nu heb ik het anders gedaan. Met een script via leejoo's. Ook niet 100% waterdicht, maar voldoende voor wat ik wil.

Bedankt allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan