• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Instellenknop Paginavoorbeeld faalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Gegroet Excellers

ik heb te kampen met een eigenaardig fenomeen: de knop Instellen van Paginavoorbeeld (om o.a. de kop/voetteksten,...in te stellen of te bepalen) reageert NIET als erop wordt geklikt. Vroeger deed ie het wel.

Anderzijds functioneert de toetsencombinatie Alt + t wel.

Wat/waar moet er ingegrepen of uitgevoerd worden om deze 'Instellen'knop weer 'klikafhankelijk' te maken.

Ik werk met Windows 98, Excel 2000 van het MS Office 2000 Pro pakket en er werd een update uitgevoerd naar SR 3.

Met beste dank op voorhand

nIh1IlO

Probeer eens met beeld, werkbalken, aanpassen.
Ga naar tabblad opdrachten, zoek naar bestand. Klik aan de rechterkant op paginavoorbeeld en sleep dit naar je werkbalk.

De knop die al op de werkbalk stond kan je er af slepen.

Sluit vervolgens het venster.

Laatst bewerkt:
Hoi jen

bedankt voor de snelle reactie maar....
het is NIET gelukt. Ik heb exact uitgevoerd wat je suggereerde doch als ik naar paginavoorbeeld ga en klik op de knop 'Instellen', dan wordt er niet gereageerd.

Hopelijk ontvang ik nog andere suggesties die toelaten een positief resultaat te verkrijgen.

nIh1IlO

Hoi nIh1IlO,

Ga naar Bewerken/Werkbalken/Aanpassen
Tabje werkbalken, Standaard selecteren.
Druk op knop Beginwaarden (accepteer)

Zo zet je de werkbalk terug naar originele waarden.

Als dit niet werkt, heb ik nog wel een idee, maar daar kom ik nog op terug.

Even voor mijn intresse, heb jij als jij Excel opent veel persoonlijke veranderingen in jouw nieuwe bestandjes? (Werkbalkknopjes, macro's, eigen menu's enzo)

Ik hoor het wel?

Gegroet Joost

omdat ik bij Bewerken de Werkbalken niet vond ben ik naar Beeld gegaan en zo dezelfde procedure toegepast zoals jij ze beschreef.
Helaas... ZONDER resultaat. De knop Instellen aanklikken veroorzaakt geen reactie zoals verwacht: er gebeurt niets.

Het antwoord op je vraag in fine is negatief. Ik heb slechts één bestandje aangemaakt met een macro mbt het verbergen en weer zichtbaar maken van kolommen.

Hopelijk heb je de goede tip nog in de mouw.

Met vriendelijke groeten

nIh1IlO

Hoi nIh1IlO,

Jazeker heb ik nog wel wat zaken in de mouw zitten!

Ieder Office programma heeft een soort van opstartbestand! (configuratiefile)

Bv, bij Word is dit Normal.dot
bij Excel is dit (naam verschilt).xlb

Als je deze file verwijdert of hernoemd (wel zo veilig), dan maakt Excel bij het opnieuw opstarten een nieuw (*.xlb)-bestand aan. (en wordt dus alles hersteld))

Maar, hoe doe je dit en hoe vindt je hem!

Je moet eerst even iets in de verkenner bij mapopties aanzetten! (anders vindt je hem nooit)

Ga naar de mapopties en zet verborgen bestanden weergeven aan. Haal tevens het vinkje weg bij extensies verbergen voor bekende bestandstypen!

Ik heb even geen 2000 bij de hand, maar ik denk dat je hem hier kunt vinden: C:\Documents and Settings\"jou usernaam"\Application Data\Microsoft\Excel\Excel10.xlb

Ga naar deze file en hernoem deze! (let op niet over de extensie heen typen)

Laat maar horen, of het gelukt is?

O ja, je had nog een algemene macro in je opstartfile!
(Zet even een kopietje van de *.xlb map ergens op je HD, hier kun je later je macro uit kopieren en weer in je nieuwe *.xlb map plakken)

Maar dit type macro's is natuurlijk ook heel simpel opnieuw te maken!

See Yah!

Gegroet Joost

ik heb uitgevoerd wat je suggereerde. GEEN resultaat.
Vanuit het venster paginavoorbeeld blijft een klik op de knop 'Instellen' zonder reacties.

Mogelijks is er nog een andere voorlopig onbekende oorzaak.

Ter verduidelijking wil ik wel nog eens herhalen dat de toetsencombinatie Alt + t het wel doet.

Ook kan hetzelfde venster (als dat er normaal zou ùmoeten geopend worden door een klik op de knop Instellen bij Paginavoorbeeld) geopend worden vanuit Beeld Koptekst/Voettekst.

Maar een knop dient toch om gebruikt te kunnen worden en dat is dus voorlopig niet het geval.

Alvast bedankt voor de hersenactiviteiten en hopelijk volgt toch nog een goede tip.

Groetjes van nIh1IlO

Hoi nIh1IlO,

Dit is echt heel vreemd!

Met bovenstaande oplossing kan ik mijn Excel normaal gesproken nog wel redden...als ik een application macro in de soep laat lopen! (afbreken)

Even iets simpels heb je Office herstellen al geprobeerd met de cd?

Onder menu Help: Analyse en herstel.

Zend even jouw mailadres naar: joost@hotmail.com

Dan stuur ik morgen even mijn *.xlb bestand van 2000 naar jouw toe! (dit om een en ander uit te sluiten)

See Yah!

Gegroet Joost

bedankt voor de info. Ik stuur mijn e-mailadres door.

Loop ik niet het risico bij Analyse en hertesl terug te vallen tot de oorspronkelijke instellingen van MS Office (of alleszins van Excel) en aldus de updates naar de releases van het service pack ( eerst naar 1 en dan naar 3) teniet te doen?
Indien ja, dan opteer ik om het alternatief Alt + t te gebruiken en vooralsnog het gebruik van de knop Instellen te laten voor wat het is.
Het ging hem om een principële vraag over de werking van de knop Instellen bij Paginavoorbeeld die het blijkbaar opeens niet meer doet. Als dat aanleiding zou zijn tot nog meer complicaties dan verkies ik een status quo.

Ik ben toch benieuwd of jouw .xlb soelaas zal brengen.

Groetjes van nIh1IlO

Gegroet Joost

heb ik ondertussen al voor een tweede keer gedaan sedert enkele dagen.

Nog geen reactie ontvangen.

nIh1IlO

Hello Joost

bedankt voor het bestandje.
Ik heb het uitgeprobeerd. Helaas het fenomeen blijft zich manifesteren: ik kan de knop Instellen op Paginavoorbeeld nog steeeds niet gebruiken.

Toch bedankt voor de moeite!

nIh1IlO

Hoi NIh1IlO,

Potverdriedubbeltjes nog aan toe! :p

Nou op naar de volgende optie...er is een mogelijkheid, dat bijvoorbeeld een Addin of een bestandje in de map XLstart problemen veroorzaakt bij jouw.

Laten we eens proberen XL in veilig modus op te starten.

Ga naar Start en kopier deze regel in RUN:

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Excel.exe" /Safe (voor Office 2000)

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Excel.exe" /Safe (voor Office XP)

Als ik mij niet vergis heb jij 2000, dus als Excel nu opgestard is staat er bovin de excelbalk de tekst veilige modus!

Als Excel opstart in veilige modus, start ie op alsof hij voor de eerste keer zichzelf bij windows geregistreerd heeft. (dus hetzelfde als bij installatie)

Werkt dit? (zo ja, dan kunnen we vanuit daar verder)

See Yah! .....(en we geven niet op JA!) :thumb:

Hoi Joost

dat werkt. Misschien ben ik al te voorbarig geweest: ik heb een bestandje geopend en ben naar paginavoorbeeld gegaan. De knop Instellen werkt nog steeds niet.
Maar... wellicht volgt nog een of meer stappen.

Groeten van

nIh1ilO

Geplaatst door NIh1IlO
Hoi Joost

dat werkt. Misschien ben ik al te voorbarig geweest: ik heb een bestandje geopend en ben naar paginavoorbeeld gegaan. De knop Instellen werkt nog steeds niet.
Maar... wellicht volgt nog een of meer stappen.

Groeten van

nIh1ilO

Hoi nIh1ilO, :D

Deze uitleg is mij te rommelig of het werkt of het werkt niet!

Bedoel je dat het in safemode werkt, en daarna bij het openen van een bestandje, dat het niet meer werkt?

En zo ja, maak in safemode een bestandje aan en sla het op. (wat is bij openen daar het resultaat)

Als bovenstaande het geval is, dan kunnen we verder...

Of te wel, iets duidelijker uitleggen. :p

Hoi Joost

sorry voor de mogelijks verwarde uitleg.
Ik bedoelde dat ik in de save mode ben geraakt met Excel.
Ik heb er iets gemaakt en ben dan naar paginavoorbeeld gegaan en gecheckt of de knop Instellen functioneert. Hij functioneert NIET.
Ik heb ook een reeds bestaande bestandje geopened en hetzelfde gedaan; ook daar werkte de knop Instellen in paginavoorbeeld NIET.

Groeten van nIh1IlO

Hoi NIh1IlO, :D

Sjeuzes man.....wat heb jij toch in godsnaam allemaal gedaan met Excel...zo moeilijk heb ik het nog nooit meegemaakt! :p

Ok volgende optie.
Deze laat Excel zich opnieuw registreren in het register.

In het Nederlands, deze hersteld de installatie van Excel naar het punt dat je het programma hebt geinstalleerd!

In start/run:

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Excel.exe" /Regserver

Dit duurt even, en onderbreek dit niet...!!!!!!

Nou ben benieuwd!

Succes! :thumb:

Installeer eens een nieuwe printer en maak die standaard. Het hoeft geen printer te zijn die is aangesloten.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Installeer eens een nieuwe printer en maak die standaard. Het hoeft geen printer te zijn die is aangesloten.

Groetjes,
Bennie

Hoi Bennie, :D

Als het dat is dan breekt mijn klomp....(ga er immers vanuit dat topic-starter meerdere printers heeft)

Maar idd, het is een optie! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan