primaire master harddisk failure??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bittert

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
145
hallo allemaal
k heb n probleem k was net ff met mn comp bezig en ineens bleef hij hangen had alleen kazzaa en winamp open.
maar goed hij blijft dus hangen en doet niks meer na half uur vond k dat k lang genoeg gewacht heb en heb hem uitgedrukt en weer op nieuw aan.
eerst ging het goed en ging hij op fouten controlleren dit duurde heeeeeel lang maarja ik dus wachten en na halfuur was ie weer gewoon in windows en kreeg k 2 berichten met rapport versturen uit windows.
maar hij bleef weer even hangen wat ik anders nooit heb dus ik denk ik zet hem wel ff uit. na paar minuten zet k m weer aan wmaar in begin scherm krijg ik al meteen te staan primairy master hard disk failur :(

na de comp paar keer aan/uit gezet te hebben en steeds dezelfde boodschap ging ie ineen sweer verder en kwam in het scherm waarin windows laadt. dat duurde heel lan g ne opeens ging ie weer trug naar het begin scherm met primairy master hard disk falilure.

ik weet echt niet wat ik moet doen en hoop niet dat mn harde schijf naar de ***** is weet iemand wat dit kan zijn???
 
Kun je alle kabels van de harddisk eens losmaken, en weer goed inzetten?
Voedingskabels losmaken, en weer insteken?

Een los kontakt in 1 van de kabels kan de foutmelding geven.

De oorzaak ligt SOMS ook in de geheugenbankjes. Hier hetzelfde verhaal.
 
jah ik dacht eerst dat het daar niet aan kon liggen omdat hij wel de hd zag hij gaf wel aan primary master: maxtor ...
maar k heb t tog maar ff gedaan hij gaf eerst nog wel fout maar toen k m resette ging ie laden en fouten deoen een hele zooi maar hij kwam in windows hoop dat nu t probleem over s:)
bedankt:)
 
Maak je op tijd een backup van je zooitje, voor als het wel einde harddisk is?
 
had backup gemaakt en heeft t nog 3 x (opstarten gedaan) nu doet ie t weer niet.

hij komt al wel verder als k m opstart ene keer krijg k weer primary master hd fail en dan reset en dan krijg k scherm waarin gevraagd wordt om veilige modus, met netwerk ondersteuning, gewoon, enz

k heb met opstart disc van mcafee geprobeerd en heeft op virussen gescand en niks gevonden.
kan dus in dos komen maar vandaaruit ziet hij alleen maar A:
en de partities noemt ie daar C en D maar waren C en F mn E schijf en cdspelers ziet ie niet maar da kan doordat niet met cd ondersteuning?

k hbe ook geprobeerd cd van xp erin en dan in bios op opstarten vanaf cd rom zetten dan vraagt ie om cd opstarten druk op een toets, maak niet uit of ik niks doe of op een toets druk hij blijft dan hangen

wat kan ik nu nog proberen??
 
niemand n ideetje? k kom trouwens nu helemaal niet verder als begin k krijg nu steess weer primary master hdd fail.
k heb m nu uit mn comp gehaald en zet m als k tijd heb in me oude comp dan moet k tog C: kunnen formateren en opnieuw windows erop zetten neem k aan of niet?
 
k heb nu mn oude harde schijf in mn comp erbij gezet.
ik kom nu dus gewoon in mn oude schijf op win 98e
maar als ik daar kijk bij deze computer staan er maar 4 schijven op, ik had op mn oude schijf 2 schijven gepartitioneerd ennop mn nieuwe(kapotte) 3 schijven.
hoe kan t dat k maar 4 van de 5 schijven zie?
ligt dat aan windows?
en hoe kan ik nu windows xp van oude schijf uninstallen gaat dat of moet ik hem gewoon formatteren en dan opniew xp installeren op nieuwe harde schijf?
 
dat k maar 5 schijven zag laag dus aan win 98 in comp van me pa erbij en zag wel alles en dus heb k mn c: schijf maar geformateerd en win xp opnieuw erop gezet.
alles ging goed en als k pc van mn pa aanzette kon k ook in win xp van mij komen en deed alles het dus k was al helemaal blij....
maar toen zette ik hem weet trug in mijn pc en als k m opstartte gaf ie aan:
ongeldige systeem diskette vervang........ e druk op een toets.:(
er zaten geen diskettes of cd's in mn pc dus kweet nu helemaal niet meer wat t is iemand anders?:(
 
Ga eens naar www.bootdisk.com en download de opstart diskettes van xp [ opletten dat je de juiste haal je heb ze voor home en voor pro ]

Je moet wel 6 diskettes hebben hoor.

start hiermee de pc op met de hdd die weigerde , en installeer xp opnieuw.

fluitje van een cent op die manier.



groetjes speedtouch
 
ok bedank als k tijd heb zal k ff doen en maar hopen dat ie t dan weer doet
 
kan je miss iets preciezer zijn op bootdisk.com staat wel; veel maar zie nergens opstartdisks speciaal voor home of pro of iets dus denk da k verkerd bezig ben?
 
k snap die site niet helemaal zou iemand een iets specifiekere link kunne geven vind nergens opstartdisks voor xp pro maar zal wel aan mij en mn engels liggen:confused:
 
bittert

sorry voor de late reactie.

ik heb het ff voor je vertaald :D

kijk HIER is het wat duidelijker.


groetjes speedtouch
 
ej

met opstartdiskettes deed hij t ook niet:S:S
maar beetje dom heb nu met mn oude harde schijf met win 98e xp gezet op mn nieuwe en ik zit er nu achter en doet t hoop dat hij t blijft doen al sk mn oude schijf eruit haal andersd heb k egt n probleem.
bedankt iig het is wel duidelijker zo jah:)
 
:evil:
hij doet ut goed totdat ik mn oude schijkf eruit haal dan krijg k nu de fout:

NTLDR ontbreekt

echt vaag weet iemand wat dit betekent??
 
Wat voor een schijf is die nieuwe? an ders moet je eens kijken op de site van dat merk en kan het zijn dat je een tooltje moet afhalen en dat op diskette zetten en dan opstarten met die diskette in je pc, die dan je schijf zogezegd klaar maakt om verdere installatie
Ik heb dit namelijk ook voorgehad met een schijf van mij en nadat ik dat tooltje had gerund ging die. Kijk ook eens als er geen cd-r/w achter je schijf hangt, kan eventueel ook voor probs zorgen( denk ik, ben hier niet al te zeker van, is maar een vermoeden)

Veel geluk
 
jah heb even gegoogeld en kwam toen dit tegen:

Opstarten met bootable diskette (opstartdiskette van vb. win98SE) met sys.com erop. Vervolgens, bij de "A:\>" prompt, typen "sys c:", enter. Een "System Transferred" prompt moet verschijnen en daarop dien je te rebooten zonder de diskette. Wanneer hij de sys.com in zijn bootsector zal vinden is het probleem normaal gezien weg.

Let op : het probleem kan inderdaad ook onstaan met een non-bootable SetupCD, verkeerde HD-setup in Bios, slechte boot.ini-file of slechte/losse IDE HD drive-kabel

heb dit dus gedaan maar krijg bad command or file name

zal nog ff een nieuwe opstartdiskette maken en nog een keer proberen maar dit is het dus ook niet:(
 
Ik gebruik hier als opstartdiskette( voor de keer dat ik wil formateren) een diskette van madboot, kan je vinden op www.madboot.com wat ikzelf heel gemakkelijk vind want je kan met je muis in dos navigeren, je hebt er ook de opstartmogelijkheden op voor alle windowsversies te runnen, win 95, 98, ME, 2000, NT en xp, hiernaast heb je ook nog de mogelijkheden om je hd te testen en naar fdisk te gaan en nog andere mogelijkheden
Echt de moeite waard

Proberen maar en veel geluk

Hier de juiste url om te downloaden

http://www.madboot.com/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewdownload&cid=1
 
Bittert

Als het een maxtor schijf is moet je HIER PWRDIAG.EXE Downloaden

controleer de HDD met deze tool en repareer hem ook als het nodig is.


groetjes speedtouch
 
speedtouch

bedankt,:thumb:
maar de link doet het bij mij niet want ik hbe een maxtor en dat programmatje lijkt me wel handig,
dus als je nog ff een link wil geven graag:D

jeebkes ook bedankt :thumb:
zal t albij wel proberen heb k nu ff geen tijd voor hoop vanavond en dan maar hopen dat t werkt:D:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan