Formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Mijn probleempje in Access 2002:
ik weet dat er een manier bestaat om in een formulier een bepaald veld autom. te laten invullen, maar weet niet meer hoe..
vb: u vult in een veld de postcode in en autom. verschijnt in een ander veld de gemeente...en de info word uit een tabel verkregen..

Wie helpt..

vriendelijk dank

Ivan

Geachte vanzwam,
Ik ben ook geinteresseerd in deze oplossing van de functie DLookUp, maar zou je dit iets verder kunnen toelichten. Waar gebruik je die functie, of is dit een stuk Visual Basic.Daar heb ik helaas geen verstand van.
Bedankt voor de toelichting.
Mathieu.

Hallo,

Een klein woordje uitleg hierover.We gaan het simpel houden en ik neem het voorbeeld van Ivan.

Voor dit geval maak je dus 2 tabellen
In Tabel 1 zet je de plaatsnaam (text) en de postcode (numeriek)
In Tabel 2 zet de gegevens (vb Naam,voornaam adres ….. en postcode, geen plaatsnaam.
Van tabel 2 maak je een formulier. In dit formulier zet je een NIET AFHANKELIJK veld. Geef dit de vb de naam Plaatsnaam. In dit veld à Eigenschappen à gegevens à recordbron tik daar in : =DLookUp("[Plaatsnaam]";"Tabel1";"Postcode=Forms!Formulier1!Postcode")

Wat betekent dit nu in het Nederlands: Zoek de plaatsnaam die in Tabel 1 staat en waarvan de Postcode = aan de postcode die ik ingegeven heb in het formulier.

Ik zeg er wel bij : De postcode moet numeriek zijn anders denk ik niet dat het gaat functioneren.

In bijlage een klein voorbeeld. Er zijn 3 postcodes beschikbaar 1000 , 2000, 2500

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan